"Cu autorizație am început să și montăm partea de organizare de șantier. Este cel mai mare proiect de infrastructură cu fonduri europene realizat pe Programul Operațional Regional 2007-2013. Lucrarea presupune realizarea unui pasaj subteran pe direcția calea Văcărești — Nițu Vasile, având următoarele caracteristici: lungime totală 356 de metri, rampa dinspre Văcărești 111 m, rampa spre Nițu Vasile 160 m, lungime în subteran 85 m, înălțimea liberă a pasajului subteran 5 m", a declarat Oprescu.
El a susținut că lucrările vor fi finalizate în decembrie 2015 și că vor fi depuse toate eforturile pentru ca proiectul să fie dus în timp la bun sfârșit.
"Într-o continuare logică urmează cele două poduri de la Mihai Bravu și în felul acesta considerăm că partea de sud poate ieși mai repede pe inelul principal fie mergând în direcția est, fie vest și atunci vom elibera încet, încet centrul orașului de ambuteiajele care se nasc. (...) O să terminăm și lucrările în zona Iancului, Pantelimon la sfârșitul anului, acolo suntem în timp", a afirmat Oprescu.
Potrivit municipalității, proiectul presupune realizarea unui pasaj subteran rutier pe direcția calea Văcărești — strada Sergent Nițu Vasile, amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier și către stațiile de tramvai, modernizarea carosabilului în intersecția calea Văcărești — Olteniței — Nițu Vasile prin asigurarea în giratoriu a patru benzi de circulație, realizarea legăturii pietonale printr-un pasaj subteran între stația de metrou Piața Sudului și peroanele stației de tramvai aflate pe Șoseaua Olteniței, modernizarea utilităților aferente obiectivului de investiții (energie electrică, alimentare cu apă, canalizare, iluminat).
Proiectul vizează și lucrări de refacere a liniei de tramvai existente atât pe calea Văcărești, cât și pe șoseaua Olteniței, dar și lucrări pentru liniile de troleibuz aflate în zonă, amenajări peisagistice.
Durata contractului de finanțare a proiectului este de 26 de luni iar cea de execuție, 18 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
În urma unor studii de trafic privind variante de fluidizare a traficului s-a stabilit că un pasaj subteran ar reduce timpii de așteptare cu aproximativ 74%.
Valoarea totală a proiectului este de 127.140.761,05 de lei, din care valoarea finanțării din Fondul European de Dezvoltare Regională se ridică la 85.125.468,39 de lei, iar cea a finanțării nerambursabile din bugetul național la 11.317.258.80 de lei, cofinanțarea beneficiarului fiind de 1.968.218,92 de lei.
Agerpres
Comentează