Oprescu, nou proiect pentru traficul din Bucuresti: TUNEL SUBTERAN de 14km

Autor: A. Dumitrescu, Redactor

Publicat: 15-01-2015

Actualizat: 15-01-2015

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Primarul Capitalei Sorin Oprescu are un nou plan pentru fluidizarea traficului din Bucuresti - un tunel subteran de 14 km care sa lege zona Ciurel de iesirea spre autostrada Bucuresti-Pitesti.

Primarul Oprescu a anuntat ca podul de la Ciurel dintre Splaiul Independentei si Soseaua Virtutii va fi finalizat in acest an, desi nu s-au facut foarte mari progrese din 2012 incoace de cand au fost incepute lucrarile. Podul urma sa fie continuat cu un drum express care sa lege zona respectiva de iesirea spre Autostrada Bucuresti-Pitesti. Proiectul a fost contestat in instanta din cauza celor 40 de hectare de teren care ar fi urmat sa fie expropriate.

"În condițiile în care cetățenii nu vor, cred că este mai înțelept să procedăm așa. Vom termina podul de la Ciurel. Anul acesta voi face și o altă licitație ca să fac un tunel", a declarat Sorin Oprescu.

Podul Ciurel şi pasajul subteran până la Autostrada A1 ar prelua o parte din traficul de pe Bulevardul Iuliu Maniu. Lungimea tunelului îl îngrijorează însă pe primarul Bucurestiului care se teme ca parcurgerea a 14 km printr-un tunel subteran ar putea da atacuri de panica soferilor: "Nu poți să-l bagi pe român, pe bucureștean, într-un tunel de 14 km. Este o problemă medicală. În tunel șoferii pot face atacuri de panică, nu poți să mergi cu copiii în mașină 14 km prin tunel, nu sunt obișnuiți".

Aşa că s-a gândit şi la o soluţie de rezervă, pentru a evita spaimele şoferilor bucureşteni.

"O să încercăm să îl facem mai scurt şi o să ieşim cu el din subteran acolo unde am de expropriat trei metri pătrați pe dreapta și 3 metri pătrați pe stânga, din pământuri, nu din case", a mai spus Oprescu.

Alţi europeni nu au însă o problemă cu lungimea pasajului subteran. În Spania, de exemplu, sute de mii de madrileni folosesc tunelurile pentru a evita traficul din oraş.

"Constructorii acestei autostrăzi M30 și-au dat seama că dacă ar fi construit la suprafață, chiar atât de aproape de centrul capitalei, doar 5 km, ar fi provocat fie poluare, fie foarte mult trafic. S-au gândit atunci să introducă autostrada într-un tunel care are nu mai puţin de 18 km", informeaza Digi24.

Tunelul care ar urma să străbată vestul Capitalei este cu 10 kilometri mai scurt decât cea mai lungă construcţie rutieră subterană din lume, care este situată în vestul Norvegiei şi are 24,5 kilometri. Proiectanţii s-au gândit şi la soluţii care să asigure confortul şoferilor - secţiunile de tunel sunt alternate cu peşteri luminate diferit, pentru ca drumul să nu pară monoton şi să nu existe riscul ca şoferii să adoarmă la volan.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri