Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ordin STRICT de la Marcel Vela pentru șefii și angajații din MAI: Să rămână departe de încercarea de influențare

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam Marcel Vela

Ministrul de Interne, Marcel Vela, a cerut angajaților MAI ca, la alegerile de duminică, să rămână departe de orice încercare de influențare din partea candidaților și să dea dovadă de profesionalism, a anunțat, vineri, purtătorul de cuvânt al MAI, Monica Dajbog, conform Mediafax.

Citește și: Sorina Matei a EXPLODAT pe tema deficitelor anunțate de Guvernul Orban: 'Faptele dărâmă orice politician mincinos'

„Ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, a solicitat angajaților MAI să dea dovadă de profesionalism și operativitate în îndeplinirea atribuțiilor conexe procesului electoral și să rămână departe de orice fel de încercare de influențare din partea competitorilor electorali”, a transmis Monica Dajbog, purtătorul de cuvânt al MAI.

Ministerul Afacerilor Interne are ca prioritate principală desfășurarea în condiții de siguranță publică a scrutinului de duminică la nivelul întregii țări, mai transmite Monica Dajbog.

Din punct de vedere organizatoric, au fost respectate toate termenele prevăzute în programul calendaristic.

„Materialele necesare votării au fost distribuite la nivelul fiecărui județ, sub pază, și așa vor rămâne până ce vor ajunge în secțiile de votare. Toate materialele vor fi preluate sâmbătă de către preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare. Reamintesc că, în cadrul secțiilor de vot, potrivit legii, măsurile de organizare și cele de ordine publică necesare pentru ca scrutinul să decurgă în bune condiţii sunt în responsabilitatea preşedinților birourilor electorale ale secţiei de votare”, mai arată sursa citată.

Aproximativ 20.000 de polițiști, jandarmi, polițiști de frontieră, pompieri și lucrători de la alte structuri operative vor asigura duminică paza și protecția celor 18.748 de secții de votare din întreaga țară.

„Ordinea publică la nivel național va fi asigurată de peste 13.800 de angajați ai ministerului, iar alți 3.600 de specialişti vor fi pregătiți să verifice și să soluționeze cu celeritate sesizările privind posibile incidente electorale. În acest sens, la nivelul MAI a fost elaborat un Ghid cu principalele dispoziții legale aplicabile procesului electoral, ghid care a fost transmis din timp tuturor structurilor.

În total, duminică, pentru desfășurarea procesului electoral în condiții de maximă siguranță vor fi mobilizați aproximativ 37.000 de angajați ai Ministerului Afacerilor Interne”, mai spune Dajbog.

La alegerile de duminică, alegătorii pot vota la secția de votare la care este arondată strada sau localitatea unde își au domiciliul ori reședința. Însă cel care în ziua votului se află în alt oraș, poate vota la orice secție de votare din apropiere.

Cetățenii români își pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte de identitate: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, pașaportul diplomatic, pașaportul diplomatic electronic, pașaportul de serviciu, pașaportul de serviciu electronic și, în cazul elevilor din școlile militare, carnetul de serviciu militar.

În țară, pașaportul simplu, pașaportul simplu electronic și pașaportul simplu temporar pot fi folosite pentru a vota numai de către cetățenii români care au domiciliul în străinătate, dar votează în România. Evident, aceste trei tipuri de pașaport pot fi folosite pentru a vota și de către cetățenii români care votează în străinătate.

Și la alegerile prezidențiale se folosește Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

Pentru cetățenii care doresc să voteze dar nu dețin documente de identitate valabile, Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a recomandat serviciilor județene și Direcției din București să lucreze cu publicul și în zilele de sâmbătă și duminică, astfel: de la ora 8.00 la 16.00 pe 9 noiembrie și de la ora 7.00 la 21 în data de 10 noiembrie.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.