Ministerul Educaţiei şi Cercetării anunţă că a pus vineri în consultare ordinul care reglementează cadrul general pentru dezvoltarea parteneriatelor pentru sprijin instituţional, un instrument pentru creşterea calităţii educaţiei şi reducerea decalajelor dintre şcoli, potrivit Agerpres.
Potrivit MEC, documentul stabileşte mecanismul prin care unităţile de învăţământ preuniversitar, în special cele cu resurse reduse sau aflate în zone defavorizate, pot beneficia de sprijin din partea altor şcoli sau a unor parteneri externi - ONG-uri, autorităţi locale, mediul economic, universităţi.
Parteneriatele se vor putea încheia între minimum două unităţi de învăţământ, la iniţiativa acestora sau la recomandarea inspectoratelor şcolare, cu reprezentativitate pentru mediul urban, rural şi zone vulnerabile, precizează sursa citată.
Ca tipuri de activităţi, pot fi realizate: lecţii online sau demonstrative; ateliere tematice pentru profesori debutanţi; activităţi de sprijin pentru managementul şcolar şi leadership educaţional; consiliere privind utilizarea tehnologiei şi crearea de resurse educaţionale digitale.
Activităţile pot avea loc fizic sau online şi se pot desfăşura şi în cadrul consorţiilor şcolare deja existente sau care se pot constitui în acest scop.






























Comentează