Grupul spaniol Inditex, proprietarul magazinelor Zara, a raportat miercuri o scădere de 70% a profitului net pentru 2020 până la 1,1 miliarde de euro, după un an de carantine introduse la nivel mondial şi de cerere redusă ca urmare a pandemiei de coronavirus, transmite Reuters, conform Agerpres.
Citește și: Operațiune de amploare: ZECI de descinderi ale MASCAȚILOR în București și alte ȘASE județe
În ultimele trei luni ale anului trecut, profitul realizat de Inditex a scăzut cu 53%, până la 435 milioane de euro, la vânzări de 6,3 miliarde de euro, în condiţiile în care în multe ţări din Europa au fost reintroduse restricţii cu privire la activitatea magazinelor în ajunul Crăciunului.
Rezultatele anunţate de Inditex sunt inferioare previziunilor analiştilor de la Refinitiv, care mizau pe un profit de 602 milioane de euro în trimestrul patru şi un rezultat anual de 1,3 miliarde de euro.
Aproximativ 15% din magazinele Inditex din întreaga lume erau în continuare închise la data de 8 martie din cauza restricţiilor impuse în contextul pandemiei de COVID-19, a precizat grupul spaniol.
De asemenea, Inditex, companie care operează 6.829 de magazine la nivel mondial, a informat că în 2020 vânzările sale au scăzut cu 28% până la 20,4 miliarde de euro dar a adăugat că o creştere fără precedent de 77% a vânzărilor online a ajutat la compensarea parţială a efectelor negative ale pandemiei.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.