Parchetul General publică, pe site-ul instituției, documentele care arată criteriile, condițiile și documentele pe care Ministerul Justiției le-a solicitat lui Augustin Lazăr, în aprilie 2016, când a candidat pentru funcția de procuror general, pentru a demonstra că procedura a fost legală:
VEZI AICI CRITERIILE ȘI CALENDARUL CARE AU FOST IMPUSE
„Urmare a afirmațiilor manipulatorii lansate în mass-media, arătăm care au fost ,,Criteriile, condițiile și documentele solicitate de către Ministerul Justiției pentru desfășurarea procedurii de numire, în aprilie 2016, a procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție - procedură legală și transparentă”, se arată pe site-ul Parchetului General.
Între documentele prezentate se numără adresa formulată de ministrul Justiției de la acea vreme, Raluca Prună, și lista criteriilor și calendarul procedurii de recrutare pentru ocuparea funcției de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație si Justiție.
În adresa transmisă de Prună se arată că un candidat trebuie să aibă un dosar care să conțină CV, o scrisoare de intenție.
Precizările vin după ce ministrul Justiției, Tudorel Toader, a declarat că procurorul general ar fi trebuie să răspundă dacă acuzațiile la adresa sa sunt sau nu adevărate, precizând că el, dacă ar fi fost ministru al Justiției la momentul respectiv și primea un dosar incomplet, nu l-ar fi primit deloc.
"Ar fi trebuit să spună dacă afirmațiile făcute sunt sau nu adevărate. Adică noi riscăm să tragem concluzii îaninte de a vedea dacă spusele sunt adevărate sau nu. Legea spune care sunt piesele ce trebuie cuprinse în dosar și se primește doar un cv la email în dosarul atasat. Dacă nu era complet dosarul eu personal, ca ministru, nu primeam dosarul. Sigur pot fi aduse și multe alte argumente", a declarat Tudorel Toader, la intrarea în CSM.
Ministrul Justiției a declanșat procedura de revocare a procurorului general Augustin Lazăr în 24 octombrie.