stiripesurse.ro

 
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Pasagerii companiilor aeriene ar fi trebuit să primească despagubiri de aproximativ 12 milioane de euro, în 2016

captura Realitatea TV
scandal avion

În 2017, pasagerii companiilor aeriene ar fi trebuit să primească despăgubiri de aprox. 12 milioane de euro, din cauza întârzierilor sau anulării curselor. Zborurile către Turcia au înregistrat cele mai multe întârzieri și anulări anul trecut, se arată într-un comunicat remis ŞTIRIPESURSE.RO.

Citeşte şi: ULTIMA ORĂ - Sebastian Ghiţă a depus PLÂNGERE PENALĂ împotriva lui Kovesi şi a unităţii de 'elită' a DNA Ploieşti / DOCUMENT

AirHelp, lider mondial în obținerea de compensații pentru pasagerii companiilor aeriene, anunță că pe parcusul anului 2017 peste 42.000 de pasageri care au călătorit din România au fost afectați de întârzieri de mai bine de trei ore ale zborurilor, respectiv anulări și supraîncărcări ale curselor. AirHelp a calculat valoarea totală a compensațiilor eligibile la aproximativ 12 milioane de euro (1 ianuarie 2017-31 decembrie 2017). Între orașele din România și cele din străinătate sunt operate anual peste 152.000 de zboruri, dintre care mai mult de 36.000 au înregistrat întârzieri sau anulări.

Cea mai aglomerată lună pentru România, în 2017, a fost noiembrie. După numărul mare de zboruri externe întârziate sau anulate, destinațiile cele mai problematice au fost Istanbul (Turcia), Viena (Austria) si Munchen (Germania). Ruta internă cu cele mai mari întârzieri sau anulări a fost Timișoara-București, cu 17%.

Top 3 cele mai afectate destinații (1 Ianuarie – 31 Decembrie 2017)

Procentul zborurilor întârziate sau anulate (1 Ianuarie-31 Decembrie 2017)

 

  1. Istanbul, Turcia

26  %

  1. Viena, Austria

17 %

  1. Munchen, Germania

16 %

Spre comparație cu aeroporturi precum Singapore Changi, care are referințele cele mai bune, sau London Gatwick, aflat la polul opus, aeroporturile din România nu se află nici la coada clasamentului celor mai problematice, nici în topul lor. Performanțele înregistrate le plasează la mijlocul clasamentului.

Topul AirHelp, care ia în calul punctualitatea, serviciile și rata de procesare a cererilor pentru compensații, arată că operatorii aerieni Tarom și Ryanair au printre cele mai slabe performanțe.

“Anul 2017 a fost foarte interesant pentru pasagerii companiilor aeriene. Să ne amintim de valul de curse anulate de TAP Portugal în lunile august și septembrie, când pasagerii nu doar că nu au fost îmbarcați câteva zile la rând, dar nu au primit informații cu privire la statusul călătoriei lor. Imediat după au venit anulările curselor Ryanair care, de asemenea, au afectat pasagerii. Ceea ce uită mulți dintre aceștia este că, în cazul întârzierilor zborurilor cu mai mult de trei ore sau anulării curselor, au dreptul la compensații de la companiile aeriene, compensații care pot ajunge până la 600 de euro. Însă, deși este dreptul lor, mai puțin de 2% dintre pasageri aplică pentru compensații. Recomandăm pasagerilor care au fost afectați de întârzieri sau anulări de zboruri în 2017 să-și citească drepturile și să se asigure că nu renunță la o compensație pe care sunt îndreptățiți să o primească. Misiunea AirHelp este să ajutăm pasagerii să-și primească compensațiile. Este dreptul lor”, a declarat ȘTEFAN RADU, country manager AirHelp.

Pasagerii companiilor aeriene care au avut întârzieri sau anulări pot să-și verifice eligibilitatea pentru compensații în aplicația gratuită AirHelp, disponibilă pentru iOS și Android sau pe site-ul AirHelp. Întreg procesul nu durează mai mult de câteva minute.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

CITESTE SI

EXQUIS.RO

REVISTABLOGURILOR.RO



Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.