Pericolul ascuns din spatele vacanțelor all-inclusive. Cât de mult pierd românii crezând că trăiesc ca în paradis

Autor: Alexandra Pricop

Publicat: 07-05-2025 00:23

Actualizat: 07-05-2025 03:23

Article thumbnail

Sursă foto: Profimedia Images

Vacanțele all-inclusive sunt promovate ca o oază de relaxare, în care oaspeții scapă de grija cheltuielilor zilnice. Fără bonuri de plată, fără calcule interminabile, doar mâncare și băutură la discreție.

Totuși, în spatele acestei aparente generozități se ascunde o logică rece și extrem de eficientă financiar.

Totul începe cu prezentarea bufetului. Resorturile sunt concepute pentru a impresiona vizual, dar nu oferă neapărat o reală varietate.

„Clientul are impresia de diversitate, când, de fapt, mănâncă același produs sub forme diferite. De exemplu, în secțiunea de brânzeturi se găsește un singur sortiment ieftin, tăiat în felii, cuburi sau triunghiuri, aranjate artistic pe platouri. Acesta este doar unul dintre trucurile folosite pentru a crea impresia de abundență”, explică Michael Bauer, expert în industria hotelieră, conform Playtech.

content-image

Porționarea strategică este un alt element-cheie. Paharele mici pentru sucuri îi determină pe turiști să se ridice frecvent, dar rareori să consume mai mult de câteva porții. Iar deserturile sunt dominate de opțiuni ieftine, dar sățioase, cum ar fi înghețata moale și pepenele roșu.

Porții controlate și ingrediente dozate

Deși conceptul de „nelimitat” este un punct de vânzare pentru pachetele all-inclusive, hotelurile controlează cu strictețe cantitățile. De exemplu, se estimează că un turist nu bea mai mult de patru cappuccino-uri pe zi. „Costul real al alimentelor și băuturilor consumate de un turist rar depășește 4,70 euro pe zi,” explică Bauer, subliniind cum hotelurile reușesc să maximizeze profitul fără ca oaspeții să simtă această eficiență.

Copiii și alcoolul: Două elemente cheie în strategia financiară

Profilul ideal pentru vacanțele all-inclusive este familia cu copii mici. Aceștia cer constant gustări, sucuri sau deserturi, iar părinții nu au grija notelor de plată. În plus, pentru iubitorii de alcool, conceptul de „lux nelimitat” este un alt punct forte, însă și aici există restricții. „Se servesc doar băuturi de marcă locală sau băuturi de masă,” spune Bauer. Nicio stațiune all-inclusive nu va oferi whisky single malt sau vinuri fine.

content-image

Diferența între un hotel de calitate și unul axat pe maximizarea profitului stă în detalii. De exemplu, într-un hotel de calitate, müsli-ul servit la micul dejun este proaspăt măcinat, hidratat peste noapte și completat cu fructe, nuci și semințe. În schimb, hotelurile „optimizate pentru profit” aleg produse procesate, cu aspect atractiv, dar fără valoare nutritivă.

Cine beneficiază cu adevărat de pachetele all-inclusive?

Potrivit lui Bauer, vacanțele all-inclusive sunt cu adevărat rentabile doar pentru anumite categorii de turiști: părinții cu copii mici și consumatorii frecvenți de alcool. Pentru restul turiștilor, raportul calitate-preț poate fi mai degrabă o iluzie.

content-image

Vacanțele all-inclusive nu sunt o păcăleală, dar sunt cu siguranță o afacere bine calculată. Tot ce pare „nelimitat” și „gratuit” este, de fapt, planificat și calibrat cu atenție pentru a susține profitabilitatea hotelului, lăsând turiștilor impresia unei vacanțe de lux.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri