Piaţa de electro-IT ar putea pierde între 500 mil. euro şi 1,5 mld. euro din cauza coronacrizei, jucătorii din piaţă estimând un declin al vânzărilor ce porneşte de la 12-15% şi urcă spre 30-50%, anunță Ziarul Financiar, potrivit news.ro.
Românii au cheltuit anul trecut 3,5 mld. euro pe frigidere, televizoare sau aspiratoare, ceea ce înseamnă că în medie, fiecare consumator a plătit 180 de euro în 2019 pe astfel de produse.
Suma este de aproape două ori mai mică decât în Cehia şi de patru ori sub nivelul din Germania.
Citește și: Managerul Ambulanței București, DATE SURPRIZĂ în a doua zi de Paști: ce s-a întâmplat cu apelurile la 112
Anul trecut vânzările de televizoare, frigidere şi smartphone-uri au crescut cu 3,7%, ritmul fiind mult încetinit faţă de anii anteriori când România era campioană în Europa. Spre comparaţie, în 2018 vânzările de electrocasnice, electronice şi produse IT au avansat cu 13,4%, arată un studiu GfK Temax.
„În ceea ce priveşte piaţa în ansamblul său, este clar că ea a scăzut deja (în martie în 2020 - n.red.) şi va continua să scadă. Nu avem o dimensiune în momentul de faţă, dar aşteptăm un recul de 30-50%. E limpede că şi noi vom fi afectaţi“, spune Dan Ostahie, fondatorul şi proprietarul Altex, liderul pieţei de electro-IT.
Comentează