Piraţii mărilor preferă din ce în ce mai mult răpirea, mai profitabilă, de echipaje decât deturnarea de vapoare cargou, indică un raport luni, la o zi după moartea unei germane şi răpirea prietenului său de către o grupare islamistă în apele filipineze, relatează AFP.
Numărul cazurilor de răpire a echipajelor de nave în Asia de Sud-Est şi Africa de Vest a ajuns la 44 în perioada ianuarie-septembrie anul acesta, faţă de 19 în 2015 şi nouă în 2014, potrivit raportului Centrului de studii IHS.
''Pirateria şi-a schimbat cursul în ultimii trei ani. Constatăm o creştere a numărului de răpiri în punctele fierbinţi ale pirateriei în Asia de Sud-Est şi în Africa de Vest'', a declarat Devlin McStay, analist la IHS Maritime and Trade.
Citeşte şi: Bancher britanic, condamnat la închisoare pe viaţă în Hong Kong
Armata filipineză a confirmat luni că gruparea islamistă Abou Sayyaf, specializată în răpiri, a ucis o germană şi l-a răpit pe prietenul său în sudul Filipinelor, unde a fost găsit iahtul cuplului.
Reprimarea sporită exercitată de către autorităţi în Asia de Sud-Est pentru a lupta împotriva pieţei negre a petrolului provenit din deturnarea de nave cargou a fost probabil un factor încurajator pentru piraţi de a se îndrepta spre ''operaţiuni de răpire în schimbul răscumpărărilor, ce ar putea fi mai profitabile'', a indicat analistul de la centrul de studii pe probleme de securitate IHS Jane, Ridzwan Rahmat, cu sediul în Singapore, relatează agerpres.