Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Plan de Rezerva pentru Consulatele din UK pe fondul Brexit-ului

mirel.ro tommy tomescu 1

 

Recomandare privind pregătirea unui plan de suplimentare a capacităţii  secţiilor Consulare din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pe fondul Brexit-ului
content-image
Stimate dle Ministru al Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu,
Dată fiind lipsa unui plan al Direcţiei  Relaţii  Consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României  cu privire la votul în favoarea ieșirii Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, va propun să  analizaţi  elaborarea unui plan de rezervă  pentru creşterea  capacităţii  de procesare a cererilor de servicii consulare in Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
content-image
Principala favorită  la funcţia  de Prim Ministru al Regatului Unit, Theresa May a declarat în  data de 3 iulie 2016 că  cetăţenii  români  (UE) stabiliţi  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord s-ar putea să fie nevoiţi  să  părăsească  ţara,  în  urma  negocierilor de ieşire  din Uniunea Europeană.
Nu există  nici o asigurare legală  oficială  ca  românii  fără  rezidenţă  permanentă  sau cetăţenie  britanică să îşi păstră dreptul legal de a trăi în  Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord după  ieşirea  acestuia din Uniunea Europeana.
Pentru a primi dovada  legală  că  vor putea trăi  permanent în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  românii vor aplica în  număr  mare pentru:
1.    Cetăţenie  Britanică  dacă  au trăit în Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  mai mult de 6 ani.
2.    Cardul de rezidență  permanentă  dacă  au trăit  în Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  mai mult de 5 ani.
Românii care trăiesc  de mai puţin  de  5 ani în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord , s-ar putea să  aplice în  număr  mare pentru alte tipuri de carduri de rezidenţă. Este posibil ca  în  urma negocierilor sa rezulte o decizie prin care doar românii  care se află  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  înainte  de activarea art. 50 din Tratatul de la Lisabona să  poată  rămână  permanent în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
Cetăţenii  români  trebuie să  trimită  un document de identitate către  Home Office-Ministerul de Interne britanic pentru a obţine  un document de rezidenţă  sau cetăţenie  britanică, iar acel document este de obicei reţinut  pentru 3-6 luni. Este de aşteptat  ca perioada de procesare a dosarelor de rezidenţă  şi  reţinere  a documentelor de identificare, să  crească  în condiţiile  în  care vor exista mult mai multe cereri pentru aceste documente din partea cetăţenilor  europeni rezidenţi  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
O mare parte dintre cetăţenii  români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au doar unul din documentele de identificare sau doar unul valabil (carte de identitate sau paşaport) şi  nu doresc ca acest document să  le fie reţinut  de către  Home Office pentru o perioadă cuprinsă între  3-6 luni sau mai mult.
Consider, din analizele făcute  în  colaborare cu reprezentaţi  ai comunităţii  româneşti  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  că  va exista o creştere  a solicitărilor celui de al doilea document de identitate, venite din partea românilor  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord , care doresc să  aplice pentru rezidenţă  sau cetăţenie britanică, aceştia  nedorind să  rămână  fără  unicul document de identificare în  această  perioada  de incertitudine.
În  cele 2 săptămâni  după  referendum s-a înregistrat  o creştere  masivă  a cererilor de informaţii  privind cardurile de rezidenţă  şi  cetăţenie  britanică. O singură  agenţie  care se ocupă de reglementarea statutului legal al românilor  în  UK, a primit peste 700 de cereri de informare. Aceste persoane se află  pentru moment în  stadiul în  care caută  informaţii, dar este de aşteptat  ca  în  următoarea  perioadă să isi dorească să inceapă procesarea actelor.
Ţinând  cont de aceste motive vă solicit să  elaborati  un plan de rezervă  pentru creşterea  capacităţii  de procesare a cererilor de servicii consulare în  Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord.
Am participat la Întâlnirea  conducerii Departamentului Consular din cadrul MAE cu membrii comunităţii  româneşti  din Marea Britanie, in data de 1 iulie, la  sediul ICR Londra.
În  cadrul acestei întâlniri  am fost informat că  nu există  un plan pentru cresterea capacităţii  de procesare a paşapoartelor  în  consulatul român  de la Londra şi în secţia  consulară  a României  din Edinburgh deoarece:
Deocamdată  nu se înregistrează  o cerere spectaculoasă  a numărului  de cereri de paşapoarte  la Londra.
Consider că  acest argument nu este solid, deoarece majoritatea cetăţenilor  români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  care doresc să obţină  un statut legal ca urmare a referendumului, se află  in faza iniţială  de căutare  a informaţiilor, urmând  să  înceapă  procesarea actelor în perioada următoare.
Votul din cadrul referendumului nu are o valoare legislativă  iar deocamdată  Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord  se află  încă  în  Uniunea Europeană.
Pentru a declanşa  procesul ieşirii  din Uniunea Europeană, Marea Britanie trebuie să  depună  notificarea intenţiei  de părăsire  a UE şi  după  aceea urmează  doi ani de negocieri.
Modificarea legislaţiei  privind imigraţia  nu se poate face peste noapte şi  pentru aceasta trebuie schimbate mai multe legi, după  ieşirea  oficială  din UE.
Consider că  argumentele 2, 3 şi  4 nu sunt suficient de solide şi  majoritatea cetăţenilor  romani din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  doresc să  obţină  un statut/asigurare legală  cât  mai rapid deoarece:
a. Majoritatea decidenţilor  politici din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au anunţat  că  vor sprijini invocarea articolului 50 din Tratatul de la Lisabona.
b. Parlamentul European a adoptat o moţiune  prin care cere Regatulului Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  o ieşire  rapidă  din cadrul Uniunii Europene şi  există  prevederi legale care precizează  că  aceste negocieri pot dura şi  mai puţin  de 2 ani.
c. Parlamentarii britanici trebuie doar să  anuleze nişte  legi dacă  se ajunge la decizia de restricţionare  a accesului cetăţenilor  europeni.
d. Mulţi  români  vor ţine  cont şi  de experienţele  anterioare anului 2014 când  cererile lor de reglementare a statutului lor legal in Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au fost în  mod repetat respinse, aceştia  obţinând  o parte din actele necesare doar după  câţiva  ani. Veţi  găsi  anexată  pentru atenţia  dumneavoastră  dovadă  acestei situaţii.
e. Cetăţenii  români  au un nivel de încredere  scăzut  în  capacitatea instituţiilor statului român  de a le apăra interesele în  negocierile ce vor urma, având  în  vedere că, în  urma  negocierilor  din februarie 2016, Preşedintele  României  a semnat un acord prin care acceptă  ca  românii  care vor veni în  UK să  rămână  fără protecţie socială. Totodată  cetăţenii  români din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord care trăiesc  în  această  ţară  de o perioadă indelungată îşi  aduc aminte de tratamentul discriminatoriu pe care Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord l-a aplicat cetăţenilor  români  la intrarea Romaniei în  UE şi  7 ani după  această  dată, perioadă în  care statul român  nu a reuşit  să  influenţeze  la nivel decizional ridicarea restricţiilor  pe piaţa  muncii aplicate cetăţenilor  români.
Având în  vedere că  vor urma negocieri între  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  şi  România  consider că  ar fi în  interesul Romaniei să  se poziţioneze  intr-o situaţie  cât mai  avantajoasă, prin facilitarea  micşorării  numarului de români  fără  un statut legal. Guvernul Britanic va folosi migranţii  români  şi alţi migranţi  europeni ca  moneda de şantaj /schimb, în  vederea obţinerii  unor concesii de la România /Uniunea Europeana şi  cu cât  numărul  lor va fi mai mic cu atât  aceste presiuni vor avea un efect mai puţin  negativ asupra României.
Ca urmare a celor expuse mai sus, consider că este necesară realizarea unui Plan de Rezervă pentru Secţia Consulară  a Ambasadei României de la Londra, datorita unei capacităţi reduse de adaptare determinate de:
creşterea  continuă  a numărului  de cetăţeni români  care au ales Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  în  ultima perioadă,  ca destinaţie;
faptul că  aceasta lucrează  deja la capacitate maximă  în  perioada de vară, primind lunar   peste 2.000 de cereri de paşapoarte, spre deosebire de lunile ianuarie şi  februarie când  se primesc mai puţin  de 900 de cereri de paşapoarte  pe lună;
este cea mai solicitată  secţie  consulară  din Uniunea Europeană.
Un apel la calm şi cumpătare, precum apelul lansat de diferite instituţii ale statului român  în contextul Brexit-ului este binevenit, dar personalul Ministerului Afacerilor de Externe nu trebuie să  lase impresia că îndeamnă cetăţenii români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  la expectativă.
Consider, în  calitate de Presedinte Executiv/Prim Vicepreşedinte al Consiliul Românilor  de Pretutindeni că  Ministerul Afacerilor Exerne al României  ar trebui să  joace un rol activ în  stimularea cetăţenilor  români  care doresc obţinerea  unui document care să  le dovedească  rezidenţa  permanentă  sau alta forma de rezidenţă pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
Apreciez demararea şi  implementarea parţială  a platformei www.econsulat.ro şi  a aplicaţiei  informatice SIMISC, sperând  că  vor fi operaţionale  la capacitate maximă  şi în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  cel mai târziu în  luna Noiembrie 2016, aşa cum a promis/transmis Radu Florea, directorul Direcţiei Relaţii  Consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României.
Conform Legii 299/2007, ‘’onsiliul Românilor  de PretutindeniC furnizează  informaţii, analize şi  propuneri Parlamentului României, D.R.R.P. din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, precum şi  celorlalte instituţii  guvernamentale competente, cu care colaborează  pentru promovarea de iniţiative  legislative referitoare la românii  de pretutindeni, respectiv la realizarea şi  aplicarea programelor destinate comunităţilor  româneşti.’’
Cu stima,
Dr Tommy Tomescu, DMD
Presedinte Executiv / Prim Vicepreşedinte al Consiliul Românilor de Pretutindeni
Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord


Recomandare privind pregătirea unui plan de suplimentare a capacităţii  secţiilor Consulare din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord pe fondul Brexit-ului

Stimate dle Ministru al Afacerilor Externe, Lazăr Comănescu, 
Dată fiind lipsa unui plan al Direcţiei  Relaţii  Consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României  cu privire la votul în favoarea ieșirii Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord din Uniunea Europeană, va propun să  analizaţi  elaborarea unui plan de rezervă  pentru creşterea  capacităţii  de procesare a cererilor de servicii consulare in Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.Principala favorită  la funcţia  de Prim Ministru al Regatului Unit, Theresa May a declarat în  data de 3 iulie 2016 că  cetăţenii  români  (UE) stabiliţi  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord s-ar putea să fie nevoiţi  să  părăsească  ţara,  în  urma  negocierilor de ieşire  din Uniunea Europeană.
Nu există  nici o asigurare legală  oficială  ca  românii  fără  rezidenţă  permanentă  sau cetăţenie  britanică să îşi păstră dreptul legal de a trăi în  Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord după  ieşirea  acestuia din Uniunea Europeana.
Pentru a primi dovada  legală  că  vor putea trăi  permanent în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  românii vor aplica în  număr  mare pentru:1.    Cetăţenie  Britanică  dacă  au trăit în Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  mai mult de 6 ani.2.    Cardul de rezidență  permanentă  dacă  au trăit  în Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  mai mult de 5 ani.Românii care trăiesc  de mai puţin  de  5 ani în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord , s-ar putea să  aplice în  număr  mare pentru alte tipuri de carduri de rezidenţă. Este posibil ca  în  urma negocierilor sa rezulte o decizie prin care doar românii  care se află  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  înainte  de activarea art. 50 din Tratatul de la Lisabona să  poată  rămână  permanent în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
Cetăţenii  români  trebuie să  trimită  un document de identitate către  Home Office-Ministerul de Interne britanic pentru a obţine  un document de rezidenţă  sau cetăţenie  britanică, iar acel document este de obicei reţinut  pentru 3-6 luni. Este de aşteptat  ca perioada de procesare a dosarelor de rezidenţă  şi  reţinere  a documentelor de identificare, să  crească  în condiţiile  în  care vor exista mult mai multe cereri pentru aceste documente din partea cetăţenilor  europeni rezidenţi  în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
O mare parte dintre cetăţenii  români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au doar unul din documentele de identificare sau doar unul valabil (carte de identitate sau paşaport) şi  nu doresc ca acest document să  le fie reţinut  de către  Home Office pentru o perioadă cuprinsă între  3-6 luni sau mai mult.Consider, din analizele făcute  în  colaborare cu reprezentaţi  ai comunităţii  româneşti  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  că  va exista o creştere  a solicitărilor celui de al doilea document de identitate, venite din partea românilor  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord , care doresc să  aplice pentru rezidenţă  sau cetăţenie britanică, aceştia  nedorind să  rămână  fără  unicul document de identificare în  această  perioada  de incertitudine. În  cele 2 săptămâni  după  referendum s-a înregistrat  o creştere  masivă  a cererilor de informaţii  privind cardurile de rezidenţă  şi  cetăţenie  britanică. O singură  agenţie  care se ocupă de reglementarea statutului legal al românilor  în  UK, a primit peste 700 de cereri de informare. Aceste persoane se află  pentru moment în  stadiul în  care caută  informaţii, dar este de aşteptat  ca  în  următoarea  perioadă să isi dorească să inceapă procesarea actelor.
Ţinând  cont de aceste motive vă solicit să  elaborati  un plan de rezervă  pentru creşterea  capacităţii  de procesare a cererilor de servicii consulare în  Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord.
Am participat la Întâlnirea  conducerii Departamentului Consular din cadrul MAE cu membrii comunităţii  româneşti  din Marea Britanie, in data de 1 iulie, la  sediul ICR Londra.În  cadrul acestei întâlniri  am fost informat că  nu există  un plan pentru cresterea capacităţii  de procesare a paşapoartelor  în  consulatul român  de la Londra şi în secţia  consulară  a României  din Edinburgh deoarece:
Deocamdată  nu se înregistrează  o cerere spectaculoasă  a numărului  de cereri de paşapoarte  la Londra.Consider că  acest argument nu este solid, deoarece majoritatea cetăţenilor  români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  care doresc să obţină  un statut legal ca urmare a referendumului, se află  in faza iniţială  de căutare  a informaţiilor, urmând  să  înceapă  procesarea actelor în perioada următoare.
Votul din cadrul referendumului nu are o valoare legislativă  iar deocamdată  Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord  se află  încă  în  Uniunea Europeană.Pentru a declanşa  procesul ieşirii  din Uniunea Europeană, Marea Britanie trebuie să  depună  notificarea intenţiei  de părăsire  a UE şi  după  aceea urmează  doi ani de negocieri.Modificarea legislaţiei  privind imigraţia  nu se poate face peste noapte şi  pentru aceasta trebuie schimbate mai multe legi, după  ieşirea  oficială  din UE.Consider că  argumentele 2, 3 şi  4 nu sunt suficient de solide şi  majoritatea cetăţenilor  romani din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  doresc să  obţină  un statut/asigurare legală  cât  mai rapid deoarece:a. Majoritatea decidenţilor  politici din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au anunţat  că  vor sprijini invocarea articolului 50 din Tratatul de la Lisabona.b. Parlamentul European a adoptat o moţiune  prin care cere Regatulului Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  o ieşire  rapidă  din cadrul Uniunii Europene şi  există  prevederi legale care precizează  că  aceste negocieri pot dura şi  mai puţin  de 2 ani.c. Parlamentarii britanici trebuie doar să  anuleze nişte  legi dacă  se ajunge la decizia de restricţionare  a accesului cetăţenilor  europeni.d. Mulţi  români  vor ţine  cont şi  de experienţele  anterioare anului 2014 când  cererile lor de reglementare a statutului lor legal in Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  au fost în  mod repetat respinse, aceştia  obţinând  o parte din actele necesare doar după  câţiva  ani. Veţi  găsi  anexată  pentru atenţia  dumneavoastră  dovadă  acestei situaţii. e. Cetăţenii  români  au un nivel de încredere  scăzut  în  capacitatea instituţiilor statului român  de a le apăra interesele în  negocierile ce vor urma, având  în  vedere că, în  urma  negocierilor  din februarie 2016, Preşedintele  României  a semnat un acord prin care acceptă  ca  românii  care vor veni în  UK să  rămână  fără protecţie socială. Totodată  cetăţenii  români din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord care trăiesc  în  această  ţară  de o perioadă indelungată îşi  aduc aminte de tratamentul discriminatoriu pe care Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord l-a aplicat cetăţenilor  români  la intrarea Romaniei în  UE şi  7 ani după  această  dată, perioadă în  care statul român  nu a reuşit  să  influenţeze  la nivel decizional ridicarea restricţiilor  pe piaţa  muncii aplicate cetăţenilor  români. 
Având în  vedere că  vor urma negocieri între  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  şi  România  consider că  ar fi în  interesul Romaniei să  se poziţioneze  intr-o situaţie  cât mai  avantajoasă, prin facilitarea  micşorării  numarului de români  fără  un statut legal. Guvernul Britanic va folosi migranţii  români  şi alţi migranţi  europeni ca  moneda de şantaj /schimb, în  vederea obţinerii  unor concesii de la România /Uniunea Europeana şi  cu cât  numărul  lor va fi mai mic cu atât  aceste presiuni vor avea un efect mai puţin  negativ asupra României.

Ca urmare a celor expuse mai sus, consider că este necesară realizarea unui Plan de Rezervă pentru Secţia Consulară  a Ambasadei României de la Londra, datorita unei capacităţi reduse de adaptare determinate de:
creşterea  continuă  a numărului  de cetăţeni români  care au ales Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  în  ultima perioadă,  ca destinaţie;faptul că  aceasta lucrează  deja la capacitate maximă  în  perioada de vară, primind lunar   peste 2.000 de cereri de paşapoarte, spre deosebire de lunile ianuarie şi  februarie când  se primesc mai puţin  de 900 de cereri de paşapoarte  pe lună;este cea mai solicitată  secţie  consulară  din Uniunea Europeană.
Un apel la calm şi cumpătare, precum apelul lansat de diferite instituţii ale statului român  în contextul Brexit-ului este binevenit, dar personalul Ministerului Afacerilor de Externe nu trebuie să  lase impresia că îndeamnă cetăţenii români  din Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  la expectativă. 
Consider, în  calitate de Presedinte Executiv/Prim Vicepreşedinte al Consiliul Românilor  de Pretutindeni că  Ministerul Afacerilor Exerne al României  ar trebui să  joace un rol activ în  stimularea cetăţenilor  români  care doresc obţinerea  unui document care să  le dovedească  rezidenţa  permanentă  sau alta forma de rezidenţă pe teritoriul Regatului Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord.
Apreciez demararea şi  implementarea parţială  a platformei www.econsulat.ro şi  a aplicaţiei  informatice SIMISC, sperând  că  vor fi operaţionale  la capacitate maximă  şi în  Regatul Unit al Marii Britanii şi  Irlandei de Nord  cel mai târziu în  luna Noiembrie 2016, aşa cum a promis/transmis Radu Florea, directorul Direcţiei Relaţii  Consulare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe al României.


Conform Legii 299/2007, ‘’Consiliul Românilor  de Pretutindeni furnizează  informaţii, analize şi  propuneri Parlamentului României, D.R.R.P. din cadrul Ministerului Afacerilor Externe, precum şi  celorlalte instituţii  guvernamentale competente, cu care colaborează  pentru promovarea de iniţiative  legislative referitoare la românii  de pretutindeni, respectiv la realizarea şi  aplicarea programelor destinate comunităţilor  româneşti.’’


Dr Tommy Tomescu, DMD
Presedinte Executiv / Prim Vicepreşedinte al Consiliul Românilor de Pretutindeni

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.