Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PNL continuă asaltul la Oprea. Au inițiat comisia de anchetă/ VEZI solicitarea

dosare

Liberalii anunță că nu se vor lasă - după ce au reușit să depună moțiune simplă la Senat împotriva lui Gabriel Oprea, acum ei anunță prin vocea șefului Grupului parlamentar de la Camera Deputaților că au inițiat și depus la Biroul Permanent o solicitare regulamentară pentru constituirea unei comisii de anchetă (103 semnături PNL ȘI 109 PND):

Iată proiectuld e hotărâre:

În temeiul prevederilor art. 64 alin. (4) din Constituţia României, republicată, precum şi ale art. 73 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, cu modificările şi completările ulterioare,

Camera Deputaţilor adoptă prezenta Hotărâre.

Art. l. - Se înfiinţează Comisia parlamentară de anchetă pentru verificarea modului în care sunt asigurate echipajele de însoțire a coloanelor oficiale, respectiv condițiile pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care solicită astfel de servicii, precum și respectarea prevederilor legale de către instituții și persoane desemnate în acest sens, cu următoarele obiective:

  1. verificarea modului în care sunt respectate prevederile art. 223 din Regulamentul din 4 octombrie 2006 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare, privind însoţirea coloanelor oficiale cu echipaje specializate ale Poliţiei rutiere, potrivit competenţei în perioada 2014-2015;
  2. verificarea organigramei Brigăzii de Poliţie Rutieră şi a notelor de fundamentare privind actuala structură de organizare a Poliţiei Rutiere;
  3. verificarea regulamentelor subsecvente Regulamentului de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice: regulamentul Inspectoratului General al Poliţiei Române, regulamentul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti, regulamentele interne ale Brigăzii de Poliţie Rutieră;
  4. verificarea tuturor ordinelor, dispozițiilor, instrucţiunilor și altor acte de autoritate ale Ministrului Afacerilor Interne privind circulaţia pe drumurile publice, însoţirea coloanelor oficiale de către structurile specializate ale Poliţiei rutiere şi aplicarea Regulamentului din 4 octombrie 2006 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice;
  5. verificarea mijloacelor și forțelor angrenate în pregătirea și executarea misiunilor de însoţire a coloanelor oficiale de către structurile specializate ale Poliţiei Rutiere;
  6. verificarea tuturor persoanelor/demnitarilor/personalităţilor care au beneficiat şi beneficiază de serviciile Poliţiei rutiere potrivit art. 223 din Regulamentul din 4 octombrie 2006 de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, în perioada 2014-2015;
  7. verificarea fundamentării tuturor situaţiilor „deosebite, care impun deplasarea în regim de urgență”  (prevăzute pe cale de excepţie de alin. (3) al art. 223 din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice) în care s-au utilizat echipaje specializate ale Poliţiei rutiere pentru însoţirea unor persoane/demnitari, altele decât cele prevăzute la alin. (2) al art. 223;
  8. verificarea protocoalelor încheiate între Poliţia Rutieră şi Serviciul de Protecţie şi Pază în privinţa însoţirii demnitarilor şi circulaţia pe drumurile publice;
  9. verificarea bugetelor utilizate în acest scop, pe fiecare misiune de însoțire, în perioada 2014-2015;
  10. elaborarea de recomandări privind îmbunătățirea cadrului legislativ cu privire la regimul echipajelor de însoțire a coloanelor oficiale.

Art. 2. - (1) Comisia de anchetă va fi formată din nouă membri şi va fi condusă de un birou, compus din: preşedinte, un vicepreşedinte şi un secretar.

(2) Componenţa nominală a Comisiei de anchetă şi cea a biroului său sunt prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3. - În condiţiile în care unul dintre membrii Comisiei de anchetă se află în imposibilitatea de a participa la lucrări, grupul parlamentar care l-a propus va desemna un înlocuitor.

Art. 4. - Convocarea şedinţelor Comisiei de anchetă se face cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora şedinţei stabilite, de către preşedintele acesteia sau, în lipsa acestuia, de către vicepreşedinte.

Art. 5. - (1) Pentru ca şedinţele Comisiei de anchetă să aibă loc este necesară prezenţa majorităţii membrilor acesteia.

(2) Hotărârile Comisiei de anchetă se adoptă cu votul majorităţii membrilor acesteia. Votul este deschis.

Art. 6. - (1) Organizarea şi funcţionarea Comisiei de anchetă sunt cuprinse în Regulamentul Camerei Deputaţilor şi într-un regulament propriu, elaborat şi prezentat Biroului Permanent în termen de 5 zile de la constituirea acesteia.

(2) Împiedicarea, în orice fel, a activităţii Comisiei de anchetă în îndeplinirea atribuţiilor sale se sancţionează potrivit legii penale.

Art. 7. - (1) Comisia de anchetă este împuternicită să facă audieri şi să ceară autorităţilor şi instituţiilor publice, oricăror structuri de specialitate ale statului, altor entităţi publice sau private, precum şi cetăţenilor, să îi pună la dispoziţie date, informaţii şi materiale necesare şi utile pentru clarificarea obiectivelor Comisiei de anchetă.

(2) Comisia de anchetă poate invita, pentru audieri şi explicaţii, orice persoană care poate avea cunoştinţă despre o faptă sau o împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului în domeniul care formează obiectivele anchetei.

(3) La cererea Comisiei parlamentare de anchetă, orice persoană, care cunoaşte fapte sau împrejurări sau care deţine probe în legătură cu obiectul anchetei, este obligată să le aducă la cunoştinţă sau să le înfăţişeze la termenele stabilite. Instituţiile şi autorităţile publice a căror activitate are legătură cu obiectivele prevăzute la art. 1, dar şi cu alte aspecte legate de aceste obiective, sunt obligate, în condiţiile legii, să răspundă la solicitările Comisiei de anchetă în termenul stabilit de aceasta.

(4) Când, pentru lămurirea unor fapte sau împrejurări, este necesară întocmirea unor rapoarte de expertiză, Comisia de anchetă poate solicita efectuarea de expertize.

(5) Dispoziţiile legale referitoare la invitarea, prezentarea şi ascultarea martorilor, precum şi cele privitoare la prezentarea şi predarea obiectelor ori înscrisurilor sau efectuarea expertizelor, se aplică în mod corespunzător.

(6) Preşedintele Comisiei de anchetă atrage atenţia persoanei audiate că are obligaţia de a spune adevărul şi a nu ascunde nimic din ceea ce ştie, precizându-i că nerespectarea acestei obligaţii atrage răspunderea sa legală.

Art. 8. - (1) În activitatea sa, Comisia de anchetă va putea utiliza un grup de specialişti, fără drept de vot, desemnaţi după cum urmează:

a) 1-2, de către grupurile parlamentare din Camera Deputaţilor;

b) 2 reprezentanţi ai societăţii civile.

(2) În cadrul dezbaterilor pot interveni, potrivit prevederilor Regulamentului Camerei Deputaţilor, pentru explicaţii tehnice, specialiştii utilizaţi de comisia de anchetă la elaborarea raportului său.

Art. 9. - Lucrările Comisiei de anchetă sunt publice, cu excepţia cazului în care aceasta hotărăşte altfel.

Art. 10. - (1) Constatările, concluziile şi propunerile Comisiei de anchetă vor face obiectul unui raport final, elaborat de toţi membrii acesteia, care va fi depus la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor în termen de 60 de zile de la data înfiinţării şi aprobării componenţei Comisiei de anchetă de către Camera Deputaţilor.

(2) După primirea raportului Comisiei de anchetă, Biroul permanent al Camerei Deputaţilor îl va comunica grupurilor parlamentare şi Comitetului liderilor parlamentari, în vederea înscrierii acestuia pe ordinea de zi şi a iniţierii procedurii de dezbatere parlamentară, în Plenul Camerei Deputaţilor, în condiţiile art. 78 din Regulamentul Camerei Deputaţilor.

(3) Raportul Comisiei de anchetă va fi supus dezbaterii Plenului Camerei Deputaţilor într-o şedinţă special organizată în acest scop.

Art. 11. - Comisia de anchetă îşi încetează activitatea după ce plenul Camerei Deputaţilor s-a pronunţat asupra raportului supus dezbaterii.

Art. 12. - Biroul  Permanent  al  Camerei  Deputaţilor  va  asigura  personalul  de specialitate şi logistica necesare realizării obiectivelor Comisiei de anchetă.

Această hotărâre a fost adoptată de Camera Deputaţilor în şedinţa din data de ……………. 2015, cu respectarea prevederilor art. 76 alin.(2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

Valeriu Ştefan ZGONEA

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.