Curtea Constituţională a României (CCR) a admis, miercuri, sesizările formulate de PNL şi USR cu privire la neconstituţionalitatea unor modificări aduse Regulamentului Senatului.
Vezi şi: Adevărata LOVITURĂ pentru PSD, în urma moțiunii: efect DEVASTATOR
"În urma deliberării, Curtea Constituţională, cu unanimitate de voturi, a admis sesizarea de neconstituţionalitate formulată şi a constatat că dispoziţiile art.1491, art.1492 alin.(6), art.1493 şi art.1494 din Regulamentul Senatului sunt neconstituţionale", se precizează în comunicat.
Conform aceleiaşi surse, CCR a stabilit că, în urma revizuirii Constituţiei, a fost eliminat bicameralismul perfect în privinţa procedurii de adoptare a legilor, cu excepţia celor de revizuire a Legii fundamentale.
"Prin urmare, dacă în prima ipoteză, art.75 din Constituţie operează cu noţiunile de prima Cameră sesizată şi de Cameră decizională, în privinţa revizuirii Constituţiei, art.151 din Constituţie nu stabileşte o anumită ordine de sesizare a Camerelor, din contră, a menţinut procedura adoptării separate a iniţiativei de revizuire de către cele două Camere, cu aplicarea procedurii medierii, după caz. Or, prin art.1491 şi art. art.1492 alin.(6) din Regulamentul Senatului se stabileşte o anumită ordine de sesizare a Camerelor, Camera Deputaţilor dobândind valenţe de primă Cameră sesizată, iar Senatul de Cameră decizională. Prin urmare, Curtea a constatat că dispoziţiile art.1491 şi ale art.1492 alin.(6) din Regulamentul Senatului încalcă art.151 din Constituţie", se arată în comunicat.
Vezi şi: Sorin Grindeanu, discuţie cu preşedintele Iohannis/ VIDEO
CCR a constatat, totodată, că art.1491, art.1493 şi art.1494 din Regulamentul Senatului cuprind reglementări care vizează desfăşurarea activităţii Camerei Deputaţilor sau a activităţilor comune celor două camere ale Parlamentului. Ele stabilesc competenţa Camerei Deputaţilor de primă cameră sesizată în privinţa iniţiativelor de revizuire a Constituţiei, iar pe de altă parte stabilesc proceduri care aparţin competenţei camerelor reunite ale Parlamentului, ceea ce este contrar principiului constituţional al autonomiei regulamentare.
Decizia este definitivă şi general obligatorie şi va fi comunicată Senatului.