Poşta Română a înregistrat, în 2017, o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei pe lună, iar în ultimul trimestru din anul trecut o majorare de circa 20% a acestora, în comparaţie cu 2016, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Companiei Naţionale Poşta Română, Elena Petraşcu.
"Compania are resursele necesare pentru a se reinventa. Încep cu asta, pentru că îmi doresc ca toată lumea să cunoască un sentiment de încredere în Poşta Română. Am terminat anul pe plus. Am înregistrat o creştere a veniturilor în ultimul trimestru din 2017 cu circa 20 de puncte procentuale faţă de trimestrul anterior. Pot să vă spun că am înregistrat o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei/lună. Din momentul în care am preluat mandatul de conducere a Poştei, întreaga echipă a găsit soluţii pentru eficientizarea fluxurilor, reducerea costurilor şi, nu în ultimul rând, renegocierea tarifelor. Asta, ca o trecere rapidă în revistă a soluţiilor care au dus la creşterea veniturilor. Câteva exemple concrete: Poşta Română îşi plăteşte datoriile. Am efectuat lunar plăţi către ANAF, dar şi către alţi creditori. Lunar, către ANAF se fac în medie plăţi de aproximativ 3 milioane de euro. Am stins debite pentru nu mai puţin de 15 parteneri de cash-collection. Tocmai zilele trecute am încheiat datoriile către Telekom Mobile. Mulţi alţi creditori şi-au recuperat în aceste trei luni datoriile", a afirmat Petraşcu.
Potrivit oficialului, operatorul naţional poştal a încasat de la Poşta Chineză o datorie mai veche în valoare de aproximativ 1,5 milioane de dolari.
"Am descoperit un sistem cu potenţial imens neutilizat. Am găsit norme vechi care scoteau din sărite clienţii şi perpetuau o imagine prăfuită a Poştei Române. Nu a existat o lună de miere pentru conducerea acestei companii. Încă din momentul zero ne-am aşezat la masă şi am dezvoltat soluţii, planuri şi priorităţi pentru redresarea companiei. Am recuperat rapid datorii acumulate. Spre exemplu, Poşta Chineză ne-a plătit o datorie veche de aproximativ 1,5 milioane de dolari. Am participat la licitaţii şi am câştigat contracte în condiţii mai bune decât anii precedenţi, am renegociat tarife şi am reuşit într-o mare măsură să facem primii paşi spre revitalizarea Poştei, pe un teren solid şi pe o fundaţie sănătoasă", a spus directorul generale al CNPR.
În ceea ce priveşte nivelul tarifelor poştale pentru serviciile furnizate persoanelor fizice, Petraşcu a menţionat că Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va avea ultimul cuvânt în această problemă.
"Ultima actualizare a tarifelor a avut loc la 1 martie 2016, după 12 ani de stagnare. Avem, într-adevăr, propuneri de mici ajustări la toate tarifele. Aşa cum am renegociat tarife cu agenţii economici, încercăm să menţinem tarifele optimizate şi pentru persoane fizice, în aşa fel încât să respectăm un principiu. Trebuie să avem un venit pe serviciu, peste costul pe serviciu. Am contopit două clase de greutate, tocmai din experienţa ultimilor ani, am introdus de asemenea o nouă clasă între 1 şi 2 mii de grame. Serviciile generale trebuie să fie optimizate la nivel de cost şi tarif, dar ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii n.r.) are, până la urmă, ultimul cuvânt în această problemă. Vom comunica atunci când vom avea o variantă structurată a planului de tarifare", a subliniat Elena Petraşcu.
Poşta Română, companie naţională înfiinţată conform Legii 31/1990, şi nu o instituţie publică, este deţinută de statul român, prin Ministerul Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională (MCSI), în proporţie de 75%, şi de Fondul Proprietatea (FP) în proporţie de 25%.
Compania deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România. La ora actuală, peste 19 milioane de locuitori beneficiază de serviciile Poştei Române şi peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reţeaua poştală proprie.
Poşta Română a înregistrat, în 2017, o creştere medie a veniturilor de 17 milioane de lei pe lună
Explorează subiectul
Articole Similare

72
Miruţă: Maşinile de luptă blindate Piranha 5, un exemplu de ce înseamnă colaborare reală între Economie şi Apărare
72

57
FIDELIS, ediția a 9-a din 2025: dobânzi neschimbate, tranșa pe 10 ani în euro rămâne la 6,5%. Subscrieri între 10–17 octombrie
57

24
Nvidia și Fujitsu au convenit să colaboreze la roboți cu inteligență artificială
24

77
Sistemul de plăţi offline cu cardul va fi disponibil până la mijlocul anului viitor
77

98
Maşinile de luptă blindate Piranha 5, un exemplu de ce înseamnă colaborare reală între Economie şi Apărare
98

191
UPDATE Pagube semnificative în Sectorul 2, după furtună: Proprietarii de autovehicule avariate pot beneficia de despăgubiri din bugetul local - PROCEDURA
191

19
Evoluţii financiar-bancare şi bursiere:Bursa de pe Wall Street a deschis şedinţa de vineri în creștere
19

13
Preţurile locuinţelor şi chiriile au crescut în UE, în trimestrul doi din 2025
13

31
Suntem pregătiți de iarnă: România are gaze suficiente, iar prețurile vor rămâne neschimbate
31

102
Depozitarul Central oferă gratuit, între 6 şi 31 octombrie, serviciul de emitere a sumarului poziţiilor din cont
102

18.353
DOCUMENT Oficial, Nicușor Dan a semnat: Codul Rutier se schimbă din temelii. Șoferii capătă un 'drept în plus' pe care mulți nici nu știau că îl pot avea
18.353

18
Catalyst Romania investește €1.25 milioane în Carfix
18

22
Preţurile locuinţelor au crescut cu 5,4% în UE, în trimestrul doi din 2025
22
Comentează