Primul tren din Rusia a ajuns azi în portul din Teheran, informează agenția iraniană Wana. Trenul a călătorit prin Turkmenistan și a transportat 62 de containere încărcate cu hârtie, celuloză și produse conexe destinate Iranului și Irakului. Trenul transporta aproximativ 60 de containere, fiecare având o medie de 25 de tone.
Ruta
Trenul și-a început călătoria la aproximativ 900 de kilometri nord de Moscova și a trecut prin Rusia, Kazahstan și Turkmenistan înainte de a intra în Iran prin granița cu Incheh Borun, ajungând în portul uscat Aprin în doar 12 zile.
Oficialii au remarcat că organizarea unui tren de această amploare necesită o coordonare extinsă între mai multe instituții, inclusiv autoritățile feroviare din țările de tranzit, birourile vamale, expeditorii feroviari, proprietarii de mărfuri și destinatarii.
Finalizarea cu succes a acestui moment reprezintă un început major pentru Coridorul Nord-sud.
"Această inițiativă nu este doar un pas important în consolidarea legăturilor comerciale dintre Iran și Rusia, ci marchează și începutul serviciilor feroviare regulate între Iran, Rusia și țările vecine din Asia Centrală", a declarat Morteza Jafari, adjunct pentru afaceri comerciale și operaționale la Căile Ferate ale Republicii Islamice Iran (RAI), conform sursei citate.
Jafari a adăugat că, în prezent, în medie, un tren sosește din Rusia la fiecare 10 zile și există planuri pentru a crește această frecvență în viitorul apropiat.
Primul tren a plecat de la Moscova și a ajuns în Iran în aproximativ 10 zile.
După descărcare, o parte din încărcătură va fi transportată din port în Irak.
În ceea ce privește dezvoltarea porturilor uscate și a centrelor logistice din Iran, Jafari a declarat:
"Politica noastră generală este de a extinde aceste centre în întreaga țară pentru a reduce aglomerația vagoanelor în porturile principale și pentru a localiza centre logistice în apropierea marilor orașe și centre de consum. Acest lucru va asigura un transport feroviar mai rapid și mai eficient."
Ce ar putea urma?
El a subliniat, de asemenea, cooperarea internațională, menționând colaborarea cu țările CSI, inclusiv Rusia, precum și Turcia, Afganistan și Pakistan, pentru operațiuni de import, export și tranzit.
Jafari și-a exprimat speranța că, odată cu extinderea infrastructurii logistice, capacitatea de transport feroviar a Iranului, în special pe rutele de tranzit nordice, va crește continuu.
Pe 3 noiembrie, Iranul și Rusia au convenit să înființeze un grup operativ comun de transport și să lanseze un sistem digital de ghișeu unic între Teheran și Moscova, pentru a aborda provocările logistice și a stimula comerțul bilateral, a declarat un oficial iranian de transport de rang înalt.






























Comentează