Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Premiile pentru cele mai abusurde exporturi din lume - Aerul montan elvețian

elvetia

O companie elveţiană care îmbuteliază aer alpin şi îl expediază apoi în Asia se numără printre nominalizaţii din acest an la "premiul special pentru transport maritim absurd", acordat de Alps Initiative, o asociaţie care luptă împotriva modalităţilor de transport considerate nesănătoase pentru mediul înconjurător, informează DPA potrivit Agerpres.

Deşi compania Swiss Air Deluxe afirmă că produsul său este benefic pentru plămâni, inimă şi potenţă, reprezentanţii Alps Initiative au declarat luni că transportul în ţări precum Thailanda al recipientelor îmbuteliate în Elveţia generează "infinit mai mult" dioxid de carbon decât simpla inhalare a aerului local.

Al doilea produs nominalizat în urma votului online exprimat pentru acest ''premiu al ruşinii'' este apa Voss din Norvegia, transportată pe o distanţă de peste 1.500 de kilometri cu vapoare şi camioane până în magazinele de tip supermarket ale lanţului elveţian Migros.

Al treilea produs intrat în cursa pentru câştigarea acestui premiu este o şuncă produsă din porci de la ferme olandeze, a căror carne este tratată în Italia, înainte de a fi ambalată în Austria şi de a fi vândută de gigantul comerţului cu amănuntul Aldi în Elveţia.

"Este nevoie de multă atenţie pentru a evita produsele care nu au nimic de-a face cu îmbunătăţirea vieţilor noastre", a declarat Jon Pult, preşedintele Alt Initiative.

Cele trei companii menţionate şi-au apărat însă produsele.

Markus Klinkmueller, fondatorul Swiss Air Deluxe, a declarat pentru DPA că recipientele sale îmbuteliate contribuie la reducerea exceselor în privinţa capacităţii de transport a navelor cargo care se întorc în Asia după ce au transportat diverse bunuri în Europa.

Reprezentanţii grupului Migros au precizat că peste 60% din apa vândută în magazinele sale provine din izvoare elveţiene.

Managerii de la Aldi susţin că depun eforturi pentru a optimiza lanţul logistic al grupului, cu scopul de a păstra timpii de transport cât mai mici şi gradul de ocupare al vehiculelor cât mai mare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.