Educaţia digitală şi antreprenorială ar trebui introdusă în sistemul de învăţământ încă din clasa I, nu ca disciplină distinctă, ci ca un fir roşu care să treacă prin toate materiile, a declarat, marţi, preşedintele Iniţiativei pentru Competitivitate, Andreea Paul, într-o conferinţă pe tema educaţiei şi antreprenoriatului, conform Agerpres.
De asemenea, preşedintele INACO a mai cerut organizarea de cursuri de instruire digitală pentru profesori.
"Cele două solicitări cu care mă îndrept către decidentul public şi privat românesc: haideţi să introducem prin lege obligaţia de instruire reală digitală şi antreprenorială a cadrelor didactice de două ori pe an, şi nu numai digitală şi antreprenorială, ci pentru tot ceea ce înseamnă pedagogia modernă şi inovatoare. Iar a doua solicitare e să construim un smart lab, adică un laborator educaţional digital inteligent în fiecare şcoală, pentru că scopul nostru transformator masiv al educaţiei este accesul gratuit al tuturor elevilor din România la educaţie digitală inteligentă", a menţionat Andreea Paul.
Preşedintele INACO a apreciat că în astfel de laboratoare digitale elevii vor putea participa la cursuri virtuale împreună cu alţi elevi din diverse ţări, în funcţie de pasiunile comune ale elevilor.
"Dar noi nu avem cadrele didactice pregătite pentru a face faţă acestor schimbări tehnologice exponenţiale. De altfel, fiecare start-up astăzi nu poate gândi propriul său proiect de afaceri, chiar la vârste timpurii, fără să ia în calcul platformele digitale şi clientul global, nevoia globală, a consumatorului global. Şi atunci dacă venim cu această abordare nouă, deschid perspectiva smart-lab-urilor pe care noi le-am creat deja în 15 unităţi de învăţământ din România, la personalizarea educaţiei, la construirea de echipe internaţionale, şi imaginaţi-vă o clasă virtuală în care un copil pasionat din Negreşti-Oaş, din Constanţa, din Timişoara, din Bucov, din Bucureşti, lucrează cu copii care împărtăşesc aceeaşi pasiune din Japonia, din Norvegia, din Finlanda, din Franţa, din Statele Unite sau din orice alt colţ al lumii, pentru că clasele virtuale deschid această perspectivă uimitoare. Dar nu avem profesori de informatică, de fizică, de biologie, ce să mai vorbim despre profesori în antreprenoriat în foarte multe şcoli din ţară? Dar putem avea acces la cei mai buni experţi de pe piaţă datorită platformelor sociale", a precizat Andreea Paul.
Preşedintele INACO a declarat că accesul la tehnologie îi va face pe bogaţi şi mai bogaţi, iar lipsa accesului la tehnologie îi va face pe săraci şi mai săraci.
"Nomenclatorul de competenţe este foarte diferit pentru afacerile viitorului şi pentru piaţa muncii în viitor. Acest nomenclator se numeşte SMAC - Social, Mobil, Analitic şi Cloud. El este mult mai integrator decât tradiţionalul STEM - Ştiinţe, Tehnologie, Inginerie, Matematică. Şi începe cu acel prim S, care înseamnă Social, care presupune munca în echipă. (...) În viitor, facturile ne vor fi plătite de competenţele digitale, în orice meserie ne-am alege. Da, cei bogaţi vor fi şi mai bogaţi, având acces la noile tehnologii, iar cei săraci, fără acces la noile tehnologii, vor deveni şi mai săraci. Deci să avem foarte mare grijă cum creştem educaţia şi cum transformăm această clasă tradiţională, care acum 100 de ani avea o tăbliţă şi o cretă de cărbune, iar astăzi are un iPad, şi ne imaginăm că ai noştri copii, cu acelaşi sistem pedagogic de predare-învăţare, se vor educa digital şi antreprenorial? Nimic mai fals. Avem nevoie de aceste laboratoare digitale, inteligente, care încorporează noile tehnologii 4.0 şi unde se schimbă structural modul în care predăm", a încheiat Andreea Paul.