Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Președintele Iniţiativei pentru Competitivitate, Andreea Paul, vrea educația digitală și antreprenorială introdusă în școală chiar din clasa I

andreea paul

Educaţia digitală şi antreprenorială ar trebui introdusă în sistemul de învăţământ încă din clasa I, nu ca disciplină distinctă, ci ca un fir roşu care să treacă prin toate materiile, a declarat, marţi, preşedintele Iniţiativei pentru Competitivitate, Andreea Paul, într-o conferinţă pe tema educaţiei şi antreprenoriatului, conform Agerpres.

"Haideţi să ne punem foarte serios întrebarea dacă îi alfabetizăm pe copiii noştri nu doar funcţional, ci şi social, digital, tehnologic, antreprenorial, dacă doriţi, pentru o lume în continuă schimbare exponenţială. Suntem în primele ore ale viitorului cuantic şi al brain-net, sau ale aşa-numitei reţele a creierului, în care forţa noastră de muncă este din ce în ce mai des înlocuită de forţa creierelor, în care combustibilii sunt datele şi inteligenţa, aşa cum bine ştim deja cu toţii, în care puterea cunoaşterii biologice va fi potenţată realmente exponenţial de puterea inteligenţei artificiale. Dacă înţelegem că puterea inteligenţei artificiale va fi peste tot, aşa cum este electricitatea de un secol încoace, înţelegem că şi şcoala trebuie să se transforme semnificativ, structural. Laboratorul de fizică a apărut după apariţia becului şi a electricităţii. Astăzi vin şi vă rog să gândim serios să introducem în fiecare şcoală laboratoare digitale educaţional-inteligente, zona de experimentare, de greşeală, de eroare, de nesancţionare a acestor greşeli sau erori, de inovaţie, de creativitate pe care le solicităm copiilor de la vârste timpurii. Şi da, în şcolile moderne educaţia digitală, educaţia antreprenorială, se face cu programe specifice încă din primii ani de şcoală, din clasa I. Aceasta este prima recomandare pe care o fac: introducerea educaţiei digitale încă din clasa I. Republica Moldova a făcut-o încă din anul 2018. Educaţia digitală şi antreprenorială ar fi bine să fie acel fir roşu care trece prin toate materiile, nu neapărat o materie separată, gândită separat", a afirmat Andreea Paul.

De asemenea, preşedintele INACO a mai cerut organizarea de cursuri de instruire digitală pentru profesori.

"Cele două solicitări cu care mă îndrept către decidentul public şi privat românesc: haideţi să introducem prin lege obligaţia de instruire reală digitală şi antreprenorială a cadrelor didactice de două ori pe an, şi nu numai digitală şi antreprenorială, ci pentru tot ceea ce înseamnă pedagogia modernă şi inovatoare. Iar a doua solicitare e să construim un smart lab, adică un laborator educaţional digital inteligent în fiecare şcoală, pentru că scopul nostru transformator masiv al educaţiei este accesul gratuit al tuturor elevilor din România la educaţie digitală inteligentă", a menţionat Andreea Paul.

Preşedintele INACO a apreciat că în astfel de laboratoare digitale elevii vor putea participa la cursuri virtuale împreună cu alţi elevi din diverse ţări, în funcţie de pasiunile comune ale elevilor.

"Dar noi nu avem cadrele didactice pregătite pentru a face faţă acestor schimbări tehnologice exponenţiale. De altfel, fiecare start-up astăzi nu poate gândi propriul său proiect de afaceri, chiar la vârste timpurii, fără să ia în calcul platformele digitale şi clientul global, nevoia globală, a consumatorului global. Şi atunci dacă venim cu această abordare nouă, deschid perspectiva smart-lab-urilor pe care noi le-am creat deja în 15 unităţi de învăţământ din România, la personalizarea educaţiei, la construirea de echipe internaţionale, şi imaginaţi-vă o clasă virtuală în care un copil pasionat din Negreşti-Oaş, din Constanţa, din Timişoara, din Bucov, din Bucureşti, lucrează cu copii care împărtăşesc aceeaşi pasiune din Japonia, din Norvegia, din Finlanda, din Franţa, din Statele Unite sau din orice alt colţ al lumii, pentru că clasele virtuale deschid această perspectivă uimitoare. Dar nu avem profesori de informatică, de fizică, de biologie, ce să mai vorbim despre profesori în antreprenoriat în foarte multe şcoli din ţară? Dar putem avea acces la cei mai buni experţi de pe piaţă datorită platformelor sociale", a precizat Andreea Paul.

Preşedintele INACO a declarat că accesul la tehnologie îi va face pe bogaţi şi mai bogaţi, iar lipsa accesului la tehnologie îi va face pe săraci şi mai săraci.

"Nomenclatorul de competenţe este foarte diferit pentru afacerile viitorului şi pentru piaţa muncii în viitor. Acest nomenclator se numeşte SMAC - Social, Mobil, Analitic şi Cloud. El este mult mai integrator decât tradiţionalul STEM - Ştiinţe, Tehnologie, Inginerie, Matematică. Şi începe cu acel prim S, care înseamnă Social, care presupune munca în echipă. (...) În viitor, facturile ne vor fi plătite de competenţele digitale, în orice meserie ne-am alege. Da, cei bogaţi vor fi şi mai bogaţi, având acces la noile tehnologii, iar cei săraci, fără acces la noile tehnologii, vor deveni şi mai săraci. Deci să avem foarte mare grijă cum creştem educaţia şi cum transformăm această clasă tradiţională, care acum 100 de ani avea o tăbliţă şi o cretă de cărbune, iar astăzi are un iPad, şi ne imaginăm că ai noştri copii, cu acelaşi sistem pedagogic de predare-învăţare, se vor educa digital şi antreprenorial? Nimic mai fals. Avem nevoie de aceste laboratoare digitale, inteligente, care încorporează noile tehnologii 4.0 şi unde se schimbă structural modul în care predăm", a încheiat Andreea Paul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.