Prezidențiabilii s-au bucurat de spații generoase de emisie oferite de televiziuni, dar acum vine și nota de plată. Klaus Iohannis, Monica Macovei, Victor Ponta, Călin Popescu Tăriceanu şi Elena Udrea, urmaţi apoi, pe măsura înscrierii în cursă, de Teodor Meleşcanu, Dan Diaconescu, Corneliu Vadim Tudor au fost urmăriţi în apariţiile lor live (fie în emisiuni, fie în conferinţe de presă, fie în intervenţii telefonice) de serviciul Mediafax Monitorizare, iar rezultatul a fost tradus în bani, potrivit tarifelor declarate la CNA de televiziuni în campania pentru europarlamentare.
La finalul campaniei electorale, costurile totale de promovare a candidaţilor oscilează în jurul a 2 milioane de euro, luându-se în calcul numai apariţiile lor în direct, fie în emisiuni, fie telefonic, fie în declaraţii sau conferinţe de presă, nu şi ştirile de promovare, informează Gândul.
Rezultatele arată că, dacă ar fi trebuit să plătească pentru fiecare apariţie live, premierul Victor Ponta ar avea acum de achitat o factură de 958.187 de euro, cât toţi contracandidaţii la un loc. Luând în calcul timpul în care a fost prezent în direct pe ecrane, dar şi tarifele percepute de posturile care l-au invitat, Călin Popescu Tăriceanu i-au urma lui Victor Ponta cu 471.140 de euro. Deşi intrat relativ târziu în cursă, Teodor Meleşcanu a fost, la rândul său, omniprezent pe ecrane, apariţiile sale traduse în bani însemnând astăzi 310.049 de euro.
În topul estimării cheltuielilor pentru promovare tv, cei trei ar fi urmaţi de Corneliu Vadim Tudor, cu 136.746 de euro şi de Elena Udrea cu 130.567 de euro. Sub 50.000 de euro ar avea de dat Klaus Iohannis (37.897 de euro) şi Monica Macovei (20.667 de euro).
Sursa FOTO: Gândul
Comentează