O investiţie de 3 milioane de euro stârneşte revoltă şi îi poate aduce unui primar PNL de municipiu reşedinţă de judeţ probleme serioase.
Transportul cu vaporașe pe Bega este nejustificat, inoportun și nu poate fi justificat din punct de vedere legal și tehnic de Primăria Timișoara, susține un timișorean, președintele unei ONG care reclamă municipalitatea şi pe primarul Nicolae Robu la președinție, corpul de control al premierului și OLAF.
Nicolae Bârsan, președintele Eco-Nautic Club Timișoara, cheamă corpul de control al premierului Victor Ponta la primărie, să analizeze viitoarea achiziție a celor șapte vaporașe destinate transportului public pe Bega. La prima licitație organizată la începutul anului, când suma prevăzută pentru achiziție era de aproximativ un milion de euro, nu s-a prezentat niciun ofertant. La cea de-a doua, când suma a crescut la trei milioane, sunt doi ofertanți. Nicolae Bârsan susține însă că o astfel de investiție este total neoportună. Premisa de la care pleacă este aceea că Bega nu este, în acest moment, navigabilă. În scrisoarea adresată inclusiv primarului Nicolae Robu și viceprimarului Dan Diaconu, Bârsan solicită răspunsuri la mai multe întrebări.
„Prin prezenta vă rugăm să analizați oportunitatea și legalitatea cheltuielilor care urmează să fie făcute de către Primăria Timișoara pentru achiziționarea a 7 «vaporetto» și înființarea unui serviciu de transport public pe canalul Bega, care serviciu este nejustificat, inoportun și mai ales, nu poate fi implementat în condiții legale și tehnice pe canalul Bega în Timișoara”, își începe Nicolae Bârsan scrisoarea. Urmează șase întrebări, fiecare dintre ele motivată punctual. „Cum intenționați să implementați în mod legal activitatea de transport public pe Bega cu cele 7 vaporetto (…) dat fiind că Bega nu este navigabilă, conform informării primite de noi de la Autoritatea Navală Română în 4 iunie, dat fiind că un serviciu de transport public pe Bega nu va fi autorizat de ANR înainte de dragarea și cartografierea canalului, marcarea acestuia, semnalizarea și reglementarea navigației”, este prima dintre ele, notează debanat.ro.
Bârsan susține că transportul public pe Bega este totalmente „inutil și ineficient”. De asemenea, Nicolae Bârsan este convins că primăria nu va reuși să găsească personal navigant specializat, pentru că nu va putea asigura un nivel salarial corespunzător pregătirii acestuia. „Așteptăm cu interes reacția dvs. isterică la întrebările de mai sus și catalogările de genul «PSD-iști, naziști, vinituri ce vor să distrugă Timișoara, cârcotași inculți, fanatici, incompetenți ce nu au realizat nimic… etc.», dar mai ales așteptăm să vă vedem fața la tăierea panglicii și să vă ascultăm bâlbele când veți încerca să ne povestiți «de ce nu funcționează vapoarele astea și de ce nu ați știut asta înainte să risipiți trei milioane de euro (…) Fără stimă și cu maximă uimire că încă nu ați condus la extincție rasa pe care o reprezentați”, își încheie Nicolae Bârsan scrisoarea, acesta susține că actul va fi înaintat nu numai organelor de control din România, inclusiv președintelui Klaus Iohannis, ci și către OLAF, „în cazul în care nu opriți mascarada”.