Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primarii au scos baioneta: Dragnea zorește Guvernul să stingă răscoala

timp

O asociație-umbrelă care acoperă aproape 90% din primăriile din România a dat Guvernului un „miniprogram de guvernare” al aleșilor locali, document cu cerințe imperative și acuzații dure la adresa guvernanților. Palatul Victoria ;și Parlamentul sunt poreclite 'Inalta Poarta' și politicienii de la București sunt acuzați că îi „condamnă” pe aleșii locali să stea cu mâna întinsă și să fie slugarnici. Comunele sunt escrocate de la București, mai acuză asociația primarilor și se atrage atenția că în administrația publică încă se lucrează ca pe vremea lui Alexandru Ioan Cuza.

Liderul PSD Liviu Dragnea le-a cerut social-democraților din Guvern, în special vicepremierului Daniel Suciu, să apese accelerația pentru adoptarea Codului Administrativ prin ordonanță de urgență, o discuție pe această temă urmând să aibă loc și cu premierul Viorica Dăncilă.

Ce conține documentul trimis Guvernului de Asociația Comunelor din România (ACor) din care fac parte peste 1.700 de primării:

Trimiterea spre legiferare a Codului finanțelor publice locale

  • „În cazul în care încă nu este luată decizia politică privind formula de echilibrare a bugetelor locale, având în vedere practica anilor precedenți, aceasta se poate stabili prin legea anuală a bugetului de stat, ceea ce trebuie să fie menționat, explicit, în Codul finanțelor publice locale. Tărăgănarea în a nu-l trimite în Parlament spre legiferare, deși proiectul este elaborat, creează autorităților administrației publice locale aprecierea că între ceea ce se promite și ceea ce se realizează ESTE O PRĂPASTIE!”
  • „Determinarea impozitului pe clădiri atât în cazul persoanelor fizice, cât și al celor juridice, pe baza unor indicatori stabiliți prin lege, așa cum a fost în urmă nu cu mulți ani, eliminându-se actualul sistem care a condus la scăderea impozitului pe clădiri datorat de persoanele juridice, ca venituri la bugetele locale, DOAR PENTRU A UMPLE BUZUNARELE UNOR PERSOANE PRIVATE! Această formă de favorizare a unor persoane împotriva INTERESULUI PUBLIC TREBUIE SĂ ÎNCETEZE!”

Modificarea legii educației privind includerea in finantarea de baza a unor noi cheltuieli

  • Prin actuala prevedere bugetele locale, cu precădere ale comunelor mici, SUNT „ESCROCATE DE CĂTRE BUGETUL DE STAT”! Forma actuală determină sărăcirea satului românesc pe termen lung și ireversibil, inoculând celor mai mici vlăstare că șansa lor este dezrădăcinarea, este îndepărtarea de casa natală. Înaintașii noștri au clădit din greu, prin contribuție în muncă și prin contribuție în bani, școli și grădinițe în satele lor tocmai pentru ca acolo unde era și biserică să fie și unitate de învățământ, iar noi îi ALUNGĂM PE COPII DIN GRĂDINIȚELE/ȘCOLILE DIN SATELE LOR, pentru că NE COSTĂ EDUCAȚIA! Iată cea mai simplă și ieftină DISTRUGERE A SATULUI ROMÂNESC! TREBUIE SĂ NE FIE RUȘINE PENTRU SITUAȚIILE CU CARE NE CONFRUNTĂM.

Schimbări în Statutul aleșilor locali.

  • se impune ca viceprimarul să fie desemnat, din rândul consilierilor locali, prin dispoziția primarului; este inacceptabil să ajungă viceprimar, în unele cazuri, cel care reprezintă expresia voinței consiliului local, a cărui majoritate este în opoziție cu primarul; din start, aici, se instituie CONFLICTUL PERPETUU împotriva interesului public ori viceprimarul este înlocuitorul de drept al primarului!!!

Indemnizație pentru limita de vârstă

  • situația veniturilor primarilor și a viceprimarilor după încetarea mandatului, unii cu mai mult de trei mandate, ajunși la vârsta de pensionare exprimă gradul major de batjocură la adresa acestor aleși locali din partea autorităților centrale! De aceea, propunem ca la articolul 32 din Legea nr. 393/2004 privind Statutul aleșilor locali, cu modificările și completările ulterioare, să se introducă patru noi alineate, alineatele (2) – (5), cu următorul cuprins: Art. 32. – (1) La încetarea mandatului, primarii și viceprimarii, președinții și vicepreședinții consiliilor județene, care îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru pensionare sau sunt pensionari, beneficiază, la cerere, de calcularea sau, după caz, de recalcularea pensiei, luânduse în calcul și indemnizațiile lunare primite, în condițiile legii. „(2)

O administrație digitală

  • Utilizarea numai a mijloacelor de comunicare electronică între instituțiile publice, indiferent că sunt centrale sau locale, pe de o parte, precum și între acestea și cetățeni, pe de altă parte.
  • omunicarea între instituții se face tot cu dosarul care cuprinde esențialmente celuloză în loc de biți. Este lesne de înțeles că suntem în prezența unei societăți încremenite pe scara evolutivă a sa, iar rolul celor responsabili este să constate cauzele și să propună soluții. Starea civilă o facem utilizând aceleași mijloace ca cele de pe vremea lui Alexandru Ioan CUZA, prin scrierea actelor și a certificatelor de stare civilă cu „fulgul”, transformat în stilou, fiecare după cum i-a dat Dumnezeu har să scrie, la fel și comunicarea actelor administrative în vederea exercitării controlului de legalitate al prefectului, și mai toate activitățile!

Instituirea unor plafoane de îndatorare pentru unitățile administrativ-teritoriale, chiar și pentru cheltuieli curente, direct de pe piață, cu respectarea prevederilor privind achizițiile publice, dar fără autorizarea prealabilă din partea Comisei pentru autorizarea împrumuturilor locale.

  • În prezent, la art. 21 alin. (1) din Legea administrației publice locale nr. 215/2001, republicată, cu modificările și cheltuielile ulterioare, avem: „Unitățile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridică deplină și patrimoniu propriu.”. Ori, de drept și de fapt, o unitate administrativ-teritorială, este lipsită de capacitatea de a se împrumuta, fără autorizarea prealabilă a Comisiei pentru autorizarea împrumuturilor locale, chiar și pentru UN LEU. Orice comerciant, cât ar avea de mică activitatea poate face împrumut, în condițiile impuse de creditori, dar unitatea administrativ-teritorială, NU! De ce? Pentru că legiuitorul ignoră realitatea, necesitatea și oportunitatea și se înfășoară în mantia birocrației iraționale, subminând capacitatea administrativă a autorităților administrației publice locale, condamnându-le să stea slugarnic, cu capul plecat și cu mâna întinsă, la înalta și, nu de puține ori, obscura poartă

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.