Primarul orașului Galați, Ionuț Pucheanu, a reacționat după ce CCR a dat undă verde pachetului de măsuri fiscal bugetare, care prevede creșteri ale impozitelor locale, relatează Mediafax. Este o mare tâmpenie modul în care se calculează taxa auto, a spus Pucheanu. De asemenea, primarul municipiului Bacău, Lucian Viziteu, a declarat, după ce CCR a aprobat pachetul fiscal al guvernului Bolojan care crește taxele pentru mașinile poluatoare, că primăria nu are datele necesare, iar implementarea măsurilor va fi „un calvar”.
Primarul Galațiului a avut o intervenție la Digi 24 și a fost întrebat cum va aplica decizia.
„În afară de a aplica legea, altă variantă nu avem”, a răspuns Ionuț Pucheanu.
El susține că taxa auto inclusă în pachetul fiscal al Guvernului este o „mare tâmpenie”.
„Am avut o discuție cu colegii, părerea mea personală, este o mare tâmpenie modul în care se calculează taxa auto (...) O mașină care are 3.000 metri cubi are patru roți ca una de 1.000 de metri cubi”, a spus Pucheanu.
El s-a referit la mașinile noi, de tipul Euro 6 hibrid, care au valori de poluare foarte mici. Primarul Galațiului consideră că de fapt se urmărește taxarea proprietății și nu reducerea poluării.
„Dacă tot vrem să fim corecți, noi de fapt taxăm proprietatea, am îmbrăcat-o noi cu poluarea, este praf în ochi”, a explicat Pucheanu care propune și o soluție. „Haide să taxăm mașinile la valoarea de achiziție sau de piață” la fel ca la imobiliare, a precizat Ionuț Pucheanu.
Potrivit acestuia diferența între taxele plătite de cetățeni va fi între câțiva lei și câteva mii de lei.
Termenul scurt de implementare a noului sistem reprezintă o altă problemă cu care se confruntă autoritățile locale.
Primarul Bacăului, Lucian Viziteu, după decizia CCR: Va fi un calvar
Primarul municipiului Bacău, Lucian Viziteu, a declarat, după ce CCR a aprobat pachetul fiscal al guvernului Bolojan care crește taxele pentru mașinile poluatoare, că primăria nu are datele necesare, iar implementarea măsurilor va fi „un calvar”.
„La anumite elemente încă este neclar cum le vom implementa. De exemplu, o deficiență cu care ne confruntăm toți este aplicarea acestor taxe pe autoturism în funcție de norma de poluare. Pentru că istoric nu s-au colectat la nivelul primăriilor astfel de informații despre norma de poluare. De exemplu, în Bacău vorbim de undeva la 70.000 de mașini despre care nu știm această informație. Deci va fi o problemă cum vom face această taxare, dacă va trebui ca toți cetățenii să vină să declare norma, să aducă un document, deci va fi un calvar”, a declarat miercuri, Viziteu, într-o intervenție la Digi24.
„În evidențele primăriei nu există aceste informații, DRPCIV-ul, deci cine face înmatriculările acolo au mult mai multe mașini, nici ei nu au toate aceste informații contabilizate despre norma de poluare”, a mai punctat edilul.
Despre modul de implementare a măsurilor, Viziteu a spus:
„Cel mai probabil că în Consiliul Local în hotărâre vom propune încadrarea lor toate la o anumită normă și apoi prin declarații rectificative cei care sunt în altă normă vor trebui să vină să declare în ce normă se încadrează și apoi vom face corecția încadrării, diferențele fiind nu foarte mari, fiind pe 5, 10, 20 de lei”.
Acesta a precizat că va dura câțiva ani pentru realizarea unei date de baze corespunzătoare: „Noi știm, în mod practic, de la alte modificări legislative, așa intempestive, să avem o bază de date cu toate aceste informații, inclusiv despre norma de poluare corectă, va dura cel puțin 3-4 ani de zile”.
Context
Curtea Constituțională a respins miercuri sesizarea depusă de AUR la legea din al doilea pachet de măsuri fiscal bugetare, care prevede creșteri ale taxelor locale, inclusiv majorări de până la 80% pentru locuințe și aplicarea principiului „poluatorul plătește” în cazul impozitelor auto.
În acest sens, noile taxe ar trebui să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Guvernul și a angajat răspunderea pe 1 septembrie, iar pe 9 septembrie legea a ajuns la președinte pentru promulgare.
































Comentează