Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu: Pasul principal pentru digitalizare este transformarea interacţiunii cu oamenii în ceva uşor de înţeles

Autor: Remus Vlad, Redactor

Publicat: 21-05-2021

Actualizat: 21-05-2021

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, susţine că pasul principal pentru digitalizare îl reprezintă transformarea interacţiunii cu oamenii în "ceva uşor de înţeles", anunță Agerpres.

"Pasul principal care trebuie făcut pentru digitalizare este să transformăm această interacţiune cu cetăţenii, cu oamenii obişnuiţi în ceva uşor de înţeles. (...) Trebuie să muncim mult pentru a avea interfeţe mai intuitive, în aşa fel încât oamenilor să le fie simplu să le folosească. Acesta este un domeniu foarte important în care aş face o schimbare", a afirmat Radu Mihaiu, vineri, la o dezbatere online pe tema digitalizării Bucureştiului, organizată în cadrul Tech Expo.

El a menţionat că digitalizarea în domeniul atribuirii locurilor de parcare constituie o prioritate. "Sperăm să se întâmple cât de curând şi să avem alocarea locurilor de parcare într-un mod transparent. (...) Un alt domeniu pe care l-aş digitaliza ar fi, în mod evident, şi am pornit aici partea de hartă, de GIS, de autorizaţii de construire, cum văd cetăţenii dezvoltarea sectorului şi asta trebuie să fie clară şi transparentă. De asemenea, datele din contracte şi aşa mai departe şi astea sunt nişte lucruri pe care trebuie să le publicăm şi foarte important formularele pe care le depun cetăţenii", a spus primarul Sectorului 2.

Radu Mihaiu a amintit că există un deficit de locuri de parcare, menţionând că, pe de altă parte, legea obligă dezvoltatorii imobiliari să creeze câte unul pentru fiecare apartament construit şi în plus să aloce 20% din locuri pentru vizitatori, însă deseori oamenii nu achiziţionează decât locuinţa. De aceea, se discută cu dezvoltatorii un posibil parteneriat public-privat privind aceste locuri de parcare, a informat primarul.

El a mai anunţat că a semnat un parteneriat cu Asociaţia Naţională a Dezvoltatorilor de Software pentru a inova în domeniul cărţii de identitate electronice. "Primăria Sectorului 2 va intra într-un parteneriat şi cu cei care vor să dezvolte aplicaţii de acest tip pentru a dezvolta prototipuri de interacţiune între autorităţile locale şi cartea asta de identitate electronică", a explicat Radu Mihaiu.

Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Octavian Oprea, a informat, la rândul său, că instituţia implementează platforma software centralizată pentru identificare digitală care va fi obligatorie pentru toate instituţiile publice din România, iar rolul ei va fi de a crea o singură identitate electronică pentru toate platformele de e-guvernare din ţara noastră.

El a precizat că acest proiect va fi gata în aproximativ 24 de luni.

Oprea a anunţat că, la începutul lunii iulie, va fi lansat un flux de interoperabilitate între Primăria Sectorului 6 şi Uniunea Notarilor din România. "Notarii din România vor avea la dispoziţie o interfaţă prin care vor putea accesa informaţii puse la dispoziţie de DITL Sector 6, pentru ca cetăţeanul să nu mai fie nevoit să ducă acea copie după certificatul de atestare fiscală şi copii de pe alte documente pe care le emite DITL Sector 6. Începând cu 15 iunie, DITL Sector 1 va fi şi el înrolat în această interfaţă. Sperăm să funcţioneze perfect din primul moment pentru a putea (...) atrage şi celelalte primării din România", a explicat Oprea.

Potrivit acestuia, prioritatea este interoperabilitatea bazelor de date pe care le gestionează toate instituţiile publice din România. Alte priorităţi sunt identitatea şi semnătura electronică. "Avem un proiect foarte important pe care îl desfăşurăm împreună cu Ministerul Sănătăţii, e vorba de dosarul electronic al pacienţilor din România, e foarte important ca fiecare cetăţean să aibă un istoric electronic, să poată fi accesat în orice moment", a adăugat Octavian Oprea.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri