Datornicii aflaţi în dificultate de plată sau pe cale de a intra în dificultate de plată, precum şi cazurile sociale vor avea parte de soluţii individuale în ceea ce priveşte situaţia lor bancară, potrivit unui Cod de Bune Practici Bancare lansat în consultare publică de cinci bănci membre ale Consiliului Patronatelor Bancare din România.
Băncile semnatare – Banca Comercială Română, Bancpost, ING Bank, Raiffeisen Bank şi UniCredit Bank – şi-au propus ca prin lansarea codului, după o perioadă de discuţii publice intense şi uneori controversate privind situaţiile debitorilor consumatori aflaţi în situaţii dificile, să evidenţieze măsurile pe care deja le adoptă şi pe care le au în vedere şi în viitor, precum şi angajamentul asumat de a trata cu toată seriozitatea clienţii aflaţi în reală dificultate, scrie ziarul Adevărul.
"Acest Cod are în vedere definirea unui cadru general de conduită a Băncilor în relaţia cu debitorii aflaţi într-o situaţie de Dificultate de plată sau în privinţa cărora este iminentă apariţia unei asemenea situaţii, precum şi în relaţia cu Debitorii reprezentând Cazuri sociale, fără însă a îşi propune identificarea unor soluţii generalizate, aplicabile pentru toţi Debitorii şi pentru toate situaţiile care pot să apară în practică", se specifică în document.
Concret, fiecare bancă va realiza o analiză punctuală a fiecărui caz în parte şi va aplica soluţii individuale, adaptate la circumstanţele specifice ale debitorului şi conforme cu dispoziţiile legale în vigoare.
Citeşte şi: Scandal DE PROPORŢII în justiţie! Un judecător celebru, ACUZAT că a PLAGIAT lucrarea de doctorat .