Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Problemă strategică pentru România: lucrările de infrastructură ar putea suferi blocaje majore

stiripesurse.ro
autostrada Lotul 2 Sebeş – Turda

Într-un context în care nevoia de infrastructură este acută, iar proiectele anunţate nu sunt puţine, mai ales în contextul finanţărilor venite prin PNRR, România are un singur producător de bitum care poate asigura doar 20% din necesarul local. La nivelul Europei, toate țările beneficiază de fonduri și investesc masiv în infrastructură, iar România riscă blocaje din cauza faptului că nu ar mai putea importa bitum.

Lipsa mai multor fabrici de acest tip orientează companiile către importuri din ţări precum Polonia, Grecia, Ungaria şi Austria, informează Mediafax.

Institutul Naţional de Statistică (INS) arată că în 2021 România a importat 547.000 de tone de bitum de petrol, la o valoare de 210 milioane de euro, în vreme ce exporturile au fost de doar 14.000 de tone, cu o valoare de 6 milioane de euro.

„În prezent, Rompetrol Rafinare este singurul producător intern de bitum, cu o cotă de aproximativ 20% din necesarul anual al României, de aproximativ 700.000 de tone“, spun reprezentanţii Rompetrol.

Aşadar, 80% din necesarul României pentru a-şi construi drumurile vin din export.

Bitumul obţinut în rafinăria Vega Ploieşti este vândut exclusiv pe piaţa internă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.