Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Probleme la linia de metrou către Otopeni: riscă să nu fie finalizată la timp, iar România să piardă bani europeni

Fostul comisar european pentru politică regională Corina Creţu, în prezent europarlamentar, afirmă, într-o postare pe Facebook, că în urmă cu 5 ani a aprobat 517 milioane de euro pentru linia de metrou M6, legătura spre Otopeni. Ea arată că lucrările sunt mult întârziate și există riscul ca România să nu termine proiectul până în 2027, la finalul actualului exercițiu financiar.

”Se împlinesc 5 ani de când am aprobat, în calitate de Comisar European pentru Politică Regională, 517 milioane EUR pentru linia de metrou M6 din Bucureşti. Aceşti bani au fost acordaţi României pentru construcţia a şase noi staţii de metrou subterane între zona 1 Mai şi centrul comercial Băneasa - unde ar urma să fie amplasată staţia Tokyo (aceasta a fost denumirea data la momentul respectiv de către autorităţile române), cu o lungime totală de 6 kilometri”, scrie Corina Creţu.

Ea aminteşte că proiectul prevedea şi achiziţionarea a douăsprezece garnituri de metrou, fiecare cu câte şase vagoane, precum şi realizarea legăturii cu linia de metrou M4 (Gara de Nord – Lac Străuleşti).

”Nu pot decât să sper că acest proiect se va realiza într-un final pe Exerciţiul Financiar 2021-2027, deşi la acest moment nu mai există niciun fel de informaţii despre acest obiectiv. Vă doresc multă sănătate şi tot binele!”, afirmă Corina Creţu în finalul postării.

Când ar trebui să fie gata linia spre Otopeni

La momentul semnării contractului, în 2022, cei de la Metrorex arătau că această linie va fi data în 4 ani.

”Metrorex a semnat pe 8 martie 2022, contractul ce are ca obiect: „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo”, cu Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. - MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S”, anunță compania.

Valoarea contractului este de 1.200.850.000,00 Lei, fără TVA și este finanțat din fonduri europene nerambursabile și buget de stat.

Termenul de execuție lucrări este de 48 de luni, anunță Metrorex.

Noua linie de metrou va cuprinde 6 stații:

 

  • 1 Mai (existentă)
  • Pajura
  • Expoziției
  • Piața Montreal
  • Gara Băneasa
  • Aeroport Băneasa
  • Tokyo (complex comercial Băneasa).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.