Producătoarea Magiunului de Topoloveni a dat în judecată Metro: 'Voiau să ne ia borcanul cu 9,5 lei și îl puneau pe raft cu 30 de lei' / Update

Autor: Alexandra Cruceru, Redactor

Publicat: 15-05-2024

Actualizat: 17-05-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Bibiana Stanciulov, fondatoarea și proprietara firmei Sonimpex Topoloveni, cunoscută pentru producerea faimosului Magiun de Topoloveni, a dezvăluit detalii despre procesul intentat rețelei de retail Metro. Într-un interviu acordat HotNews.ro, Stanciulov a explicat că Metro a decis să scoată de pe rafturi produsul românesc invocând lipsa volumelor de marfă, motiv considerat nejustificat de către antreprenoare.

UPDATE - Reacția Metro în Scandalul Magiunului de Topoloveni: Unele informații apărute public sunt eronate. Argumentele economice ale deciziei sunt solide

Bibiana Stanciulov a subliniat că decizia de delistare a Magiunului de Topoloveni de către Metro a venit în contextul unor creșteri semnificative ale costurilor de producție. "Costul cu energia electrică a crescut cu 250% iar cel al gazelor cu 172%", a explicat ea. În plus, costurile cu manopera, ambalajul și achiziția prunelor au crescut considerabil.

În noiembrie 2022, Sonimpex Topoloveni a fost notificată că Magiunul de prune Topoloveni nu performează suficient de bine, iar Metro a refuzat să reînnoiască contractul pentru 2023. Stanciulov susține că Metro a încercat să impună un preț de achiziție nerealist, ignorând creșterile de costuri raportate de producător.

„Se stabilise că avem o creștere de 30% a cifrei de afaceri la Metro, crescuseră și comenzile. Deci nu puteau să spună că nu se vinde magiunul- acesta fiind unul dintre motivele invocate pentru care nu se poate expune din nou la raft”, povestește proprietara.

„E paradoxal: dacă eu am creștere în vânzări, de ce îl elimini de la raft? În al doilea rând, eu nu-i pot impune retailerului prețul a care să vândă produsul. Ajunseseră la un adaos de 200%, iar eu nu puteam să le spun că la un asemenea preț este imposibil să vândă. Ajungea la 30 lei borcanul. Poate că merită și 10 euro, poate și 15 euro, pentru că într-adevăr este un medicament, dar nu la nivelul de venituri ale oamenilor din România”, susține Stanciulov.

Dispute legale și reacția Metro

Solicitată de HotNews.ro să explice situația, Metro nu a oferit un răspuns. Într-un proces înregistrat la Tribunalul București, Bibiana Stanciulov acuză retailerul de încălcarea Legii 81/2022 privind practicile comerciale neloiale. "Le-am explicat în toate limbile pământului, dar nu au vrut să asculte, preferând o poziție de forță", a afirmat proprietara.

De asemenea, Stanciulov a subliniat că magiunul de Topoloveni este înregistrat pe scheme de calitate naționale și europene, având statutul de produs tradițional recunoscut la nivel UE. Aceasta consideră că delistarea produsului de către Metro încalcă interdicțiile prevăzute de legislația în vigoare.

Alte conflicte

Sonimpex Topoloveni se confruntă și cu alte conflicte legale, inclusiv cu Lidl, pe care îi acuză de copiere ilegală a produsului lor, și cu familia lui Mohammad Murad, pentru folosirea toponimului "Topoloveni". Magiunul de prune Topoloveni, fiind primul produs alimentar românesc care a obținut certificarea europeană de specialitate tradițională, a ajuns de două ori pe masa Papei Francisc, un gest care subliniază recunoașterea internațională a calității produsului.

Bibiana Stanciulov a început afacerea cu magiunul după ce a preluat o secție dezafectată a unei fabrici de conserve din Topoloveni. În ciuda dificultăților inițiale, a reușit să transforme magiunul într-un produs premium exportat inițial în Austria și Germania. Astăzi, Magiunul de Topoloveni este recunoscut la nivel mondial, figurând pe lista Comisiei Europene a denumirilor de origine și a specialităților tradiționale.

"Este bun pentru oricine, de la copii de șase luni la bolnavii de diabet, pentru că nu are zahăr. Ăsta e și secretul: combinația a patru soiuri de prune", explică Stanciulov.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri