Grupul elveţian Lindt & Sprungli, producătorul bomboanelor de ciocolată Lindor şi al faimoşilor iepuraşi de ciocolată înveliţi în folie de aur, a raportat marţi o creştere organică de 10,3% a vânzărilor sale în 2023, un rezultat peste aşteptări, graţie preţurilor mai mari şi vânzărilor bune pentru pralinele sale pe toate pieţele, transmite Reuters.
Vânzările Lindt & Sprungli au urcat anul trecut până la 5,20 miliarde franci elveţieni (6,06 miliarde de dolari), de la 4,97 miliarde franci în 2022, peste aşteptările analiştilor care mizau pe vânzări de 5,18 miliarde franci. De asemenea, în 2023, Lindt & Sprungli a avut o marjă de profit operaţional de aproximativ 15,5%, potrivit Agerpres.
În schimb, Lindt & Sprungli a precizat că schimbarea în franci elveţieni a veniturilor în alte valute a avut un impact negativ de 4,4% asupra vânzărilor sale. În ultimele 12 luni, francul elveţien s-a apreciat cu aproape 8% în raport cu dolarul american şi cu 5% în raport cu moneda euro, ceea ce a creat presiuni asupra companiilor, precum Lindt, care obţin majoritatea veniturilor pe pieţele din America de Nord şi Europa dar raportează rezultatele în franci elveţieni.
Pentru 2024, producătorul de ciocolată mizează pe o creştere organică a vânzărilor cuprinsă între 6% şi 8% precum şi pe o creştere a marjei de profit operaţional cuprinsă între 20 până la 40 de puncte de bază.