Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Profitul net al Grupului TeraPlast a crescut cu 41% la nouă luni: Este o linie de business în care vedem un mare potenţial de creştere

teraplast

Profitul net al Grupului TeraPlast a crescut cu 41% la nouă luni, la 43,3 milioane de lei, iar cifra de afaceri s-a majorat cu 46%, la 415 milioane de lei.

"Grupul TeraPlast a continuat să evolueze competitiv şi dinamic în trimestrul III, în ciuda climatului plin de provocări şi a incertitudinii în accentuare a mediului de business faţă de intervalele anterioare. Cifra de afaceri la nivel de grup a avut o evoluţie robustă, iar la nouă luni a înregistrat o creştere de 46% faţă de rezultatele retratate din perioada similară a anului precedent, la peste 451 de milioane de lei. Profitul operaţional a avansat cu 37% până la nivelul de 50,5 milioane de lei. În acelaşi timp, profitul net a atins nivelul de 43,3 milioane de lei, un progres semnificativ de 41%, performanţă care reflectă atât creşterile de volum, cât şi eficientizarea activităţii", a anunţat marţi grupul, conform news.ro

Reprezentanţii TeraPlast spun că grupul a depăşit în acest an rezultatele înregistrate pe întreg exerciţiul financiar 2020, comparaţie care ţine seama de redimensionarea grupului, în urma vânzării diviziilor de produse din oţel şi profile de tâmplărie. Astfel, cifra de afaceri este mai mare la nouă luni cu 14% faţă de tot anul 2020, iar EBITDA prezintă un avans de 18% faţă de întreg anul 2020.

„Având după 9 luni din 2021 o creştere cu 46% a cifrei de afaceri şi o majorare cu 41% a profitului net, probabil ne vom situa din nou printre performerii dinamicii rezultatelor financiare ale companiilor din cadrul indicelui principal al bursei de valori - BET", a spus Lucian Anghel, membru al Consiliului de Administraţie TeraPlast.

Grupul se află în etapele finale de punere în funcţiune a fabricii de ambalaje biodegradabile.

"Este o linie de business în care vedem un mare potenţial de creştere şi care, în acelaşi timp, alături de segmentul de reciclare, reprezintă angajamentul nostru pentru economia sustenabilă şi conservarea resurselor. Fabrica devine operaţională în următoarele săptămâni. Ne bucurăm că în ciuda tuturor provocărilor majore aferente perioadei prin care trecem reuşim să ducem la bun sfârşit acest proiect foarte complex, neavând deviaţii mari de la graficul iniţial. EBITDA din segmentul ambalaje, nou apărut în grup, a fost afectată de aceste mici întârzieri, dar şi de cheltuielile pe care le-a implicat operaţionalizarea acestui proiect major. Cu toate acestea, suntem convinşi că investiţiile realizate vor da rezultate promiţătoare pe termen mediu şi lung în acest domeniu al ambalajelor biodegradabile în care dorim să devenim unul dintre jucătorii majori la nivelul Europei Centrale şi de Est", a declarat Ioana Birta, directorul financiar al Grupului TeraPlast.

La nouă luni, EBITDA continuă să prezinte o evoluţie ascendentă raportat la perioada similară din 2020, cu o creştere de 32%. Incertitudinea din piaţă şi costurile substanţial majorate la materii prime au reprezentat factori adverşi şi o frână în accelerarea performanţelor.

"Grupul s-a adaptat pentru a amortiza sau anula diverse şocuri care domină în acest moment piaţa de materii prime, atât din perspectiva preţului, cât şi a disponibilităţii. În acelaşi timp, au cântărit în rezultatele consolidate ale grupului cheltuieli legate de implementarea noilor investiţii. Până la 30 septembrie 2021, TeraPlast a achitat investiţii de 83 de milioane de lei care, în urma operaţionalizării proiectelor, vor avea impact asupra rezultatelor financiare în trimestrele viitoare. Totodată, managementul analizează permanent noi oportunităţi de dezvoltare prin investiţii sau operaţiuni M&A care să genereze creştere pe termen lung pentru grup pe segmentul ambalajelor flexibile şi nu numai", spun reprezentanţii grupului.

Climatul macroeconomic este dominat de incertitudini pe mai multe etaje (costurile materilor prime, preţurile la energie, politicile publice, lanţurile de aprovizionare supuse stresului), iar pe cale de consecinţă întreg mediul de business suportă riscuri pe termen scurt şi mediu.

„În ansamblu, ne-am păstrat trendul ascendent şi menţinem un ritm de creştere în procente cu două cifre, chiar şi pe fondul unor condiţii de piaţă mai puţin propice faţă de trimestrele anterioare. Decalarea unor proiecte de infrastructură, inclusiv întârzierile în recalcularea devizelor în funcţie de noile costuri ale materiilor prime sau cu forţa de muncă s-au propagat pe verticală pe piaţa construcţiilor, către toţi furnizorii şi toate companiile care activează în domeniul nostru”,  a adăugat Birta.

Linia de business Instalaţii şi Reciclare (TeraPlast şi TeraPlast Recycling) a fost principala generatoare a cifrei de afaceri la nivel de grup, cu două treimi din rezultatul consolidat: 300 milioane de lei. Avansul în trimestrul trei a încetinit, iar la nouă luni progresul este de 30%. EBITDA s-a situat la aproape 42 de milioane de lei cu o marjă uşor sub media grupului: 13,9%.

"Rezultatele au fost influenţate de costurile materiilor prime şi de o modificare a cererii într-o piaţă aflată în căutarea unui nou trend. Au fost observate perturbări în principal din cauza perioadei prelungite de implementare a indexării preţurilor materialelor de construcţii în contractele de achiziţii publice aflate în derulare şi din cauza necorelării standardelor de cost la licitaţiile deschise/lansate în această perioadă cu noile realităţi ale pieţei", adaugă reprezentaţii grupului.

Linia de business Granule (TeraPlast şi TeraPlast Recycling) include Granulele rigide şi plastifiate din PVC, dar şi granulele reciclate şi a avut o cifră de afaceri de 108 milioane de lei şi arată o dublare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. EBITDA a avut o evoluţie similară, cu o creştere de 75%.  Creşterea fost susţinută şi de vânzarea de granule reciclate.

În ceea ce priveşte Linia de business Ferestre şi uşi (TeraGlass), marja EBITDA pentru această linie de business s-a îmbunătăţit faţă de primele două trimestre din 2021, iar creşterea EBITDA la nouă luni este de 115% faţă de acelaşi interval din 2020. TeraGlass continuă să se concentreze atât pe piaţa externă, cât şi pe cea internă.

Linia de business Ambalaje flexibile (TeraBio Pack) a avut o cifră de afaceri de 10,8 milioane de lei. Este linia de business nouă în cadrul grupului. Va cunoaşte o creştere semnificativă începând cu anul 2022 în urma operaţionalizării investiţiei de 12 milioane de euro în TeraBio Pack. Performanţele liniei de business au fost afectate în trimestrul trei de unele întârzieri la operaţionalizarea fabricii de folii biodegradabile. Segmentul cuprinde business-urile de folii din polietilenă preluate de la Somplast şi Brikston, care necesită o eficientizare a operaţiunilor, inclusiv prin construcţia unei noi infrastructuri de producţie.

În cadrul majorării de capital social operate pe 30 septembrie, acţionarii TeraPlast au primit o acţiune gratuită pentru fiecare 4 acţiuni deţinute.

Titlurile TeraPlast (TRP) au fost promovate, din 20 septembrie, în indicii FTSE Russell pentru Pieţe Emergente, în indicii Small Cap, respectiv All Cap, ceea ce a adus în acţionariat unele dintre cele mai mari fonduri de investiţii din lume.

TeraPlast a preluat producţia de folii din polietilenă de la Brikston Construction Solutions, prin care este completat portofoliul de ambalaje flexibile al grupului.

În ultimele 6 luni, TeraPlast s-a situat în top 3 companii din BET, raportat la indicatorii volum tranzacţionat, număr de tranzacţii şi evoluţia preţului.

Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack şi Somplast. Începând cu 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul TRP. Acţiunile companiei sunt incluse în indicele de referinţă BET al Bursei de Valori Bucureşti şi, din septembrie 2021, în indicii Small Cap şi Global All Cap ai FTSE Russell.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.