Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PROIECT Angajații din România ar putea avea acces la datele lor privind istoricul muncii FĂRĂ acceptul angajatorilor

evz.ro
pensie pensii pensia

Angajații vor avea acces neîngrădit, online și necondiționat de consimțământul angajatorului la datele proprii din registrul de evidență al salariaților (REVISAL), potrivit unei inițiative legislative depuse în Parlament de deputatul USR PLUS Cristina Prună.

Proiectul de lege propune modificarea articolului 34 al Codului Muncii și introducerea facilitării accesului la istoricul contractelor de muncă pentru fiecare cetățean al României. Practic, registrul devine accesibil online, în orice moment, oricărui angajat/fost angajat.

Citește și: Schema de ajutor pentru HORECA a fost LANSATĂ: CUM se acordă banii, conform ministrului Economiei

„Există multiple situații în care oamenii au nevoie de un un extras din registrul de evidență al salariaților sau de un document echivalent care atestă vechimea în muncă. Acum, angajații sunt obligați să parcurgă o procedură birocratică greoaie pentru un astfel de document. Datele respective se regăsesc deja într-o bază de date online, iar angajații ar trebui să aibă dreptul să o acceseze. Prin adoptarea acestui proiect de lege, eliminăm necesitatea depunerii unei cereri scrise și tăiem termenul de eliberare a documentului de la 15 zile la numai câteva minute. Proiectul de lege este un pas spre debirocratizare și digitalizare”, a declarat Cristina Prună, inițiatoarea proiectului de lege.

Potrivit USR PLUS, în momentul de față, există o bază de date online pentru registrul de evidență al salariaților, însă, la aceasta au acces doar angajatorii și instituțiile statului.

„Pentru a obține un extras din registru, angajații depind fie de angajator, fie de Inspectoratul teritorial de muncă. În ambele situații, extrasul este emis în urma depunerii unei cereri scrise, ce se soluționează în termen de 15 zile. Adoptarea acestei inițiative legislative le va oferi tuturor românilor acces neîngrădit la portalul online al Inspecției Muncii. Astfel, ei vor putea accesa oricând istoricul contractelor de muncă terminate sau active. Este un pas normal în procesul debirocratizării și digitalizării administrației centrale. Eliminarea procedurii birocratice actuale vine și în ajutorul Inspectoratelor teritoriale de muncă și al angajatorilor. Aceștia vor economisi timp, iar activitatea va deveni mai eficientă deoarece nu vor mai trebui să răspundă miilor de cereri din partea salariaților sau ai foștilor salariați”, potrivit comunicatului de presă al USR PLUS.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.