Lucrările fac parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, finanţat prin Programul Operaţional Sectorial de Transport.
Primul lot vizează modernizarea subtronsonului Cap Y Ilteu - Gurasada, cu o lungime de 19,78 kilometri şi o valoare estimată la 1,76 miliarde lei, fără TVA, scrie zf.ro. Pentru lotul al doilea, Gurasada-Simeria, de 40,88 kilometri, lucrările au fost estimate la 2,63 miliarde lei, fără TVA.
Contractele vor fi atribuite prin licitaţie restrânsă, pentru preţul cel mai scăzut, iar termenul de finalizare va fi de 5 ani de la data adjudecării.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru 3 aprilie.
Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria este inclusă de Guvern în lista proiectelor care vor fi finanţate cu prioritate anul viitor din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile şi de la bugetul de stat.
Tronsonul de cale ferată se află în mare parte pe „Coridorul Rin – Dunăre“ (auto şi de cale ferată) care începe la Frankfurt şi se termină la Constanţa, trecând prin vama Nădlac (60 de km de vama Curtici), Lugoj, Deva, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti (plecând apoi spre Constanţa prin Centura - Nord a Capitalei). Autostrările şi căile ferate de pe acest coridor pot fi finanţate de UE prin programele de transport (actualul POS Transporturi: 85% UE, 15% statul).
Însă banii europeni sunt puţini şi, cel puţin deocamdată, actualul guvern a lăsat să se înţeleagă că îi va îndrepta către autostrăzi.