Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Proiectul `Eficientizarea activității CNPP pentru determinarea legislației aplicabile lucrătorilor migranți, la nivelul sistemului public de pensii din România`

CNPP
CNPP Casa Nationala de Pensii

content-image

În data 12 august 2020, Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a început derularea proiectului „Eficientizarea activității CNPP pentru determinarea legislației aplicabile lucrătorilor migranți, la nivelul sistemului public de pensii din România”, cod SIPOCA 721/MySMIS2014: 130047, implementat în baza Contractului de finanțare în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă nr. 552/12.08.2020, Componenta 1 - IP14/2019 - Sprijin pentru acțiuni de consolidare a capacității autorităților și instituțiilor publice centrale, Axa Prioritară - Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Operațiunea - Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri în concordanță cu SCAP.

Contractul de finanțare 552/12.08.2020 a fost semnat de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operațional Capacitate Administrativă și Casa Națională de Pensii Publice, în calitate de Beneficiar. Perioada de implementare inițială a Proiectului a fost de 24 de luni. Ulterior, contractul a fost prelungit cu încă 16 luni printr-un act adițional.

Valoarea totală a Proiectului care face obiectul Contractului de finanțare este de 15,976,568.49 lei, dintre care 13.238.013,89 lei cofinanțare din partea Uniunii Europene.

Obiectivul general al proiectului constă în creșterea capacității administrative a CNPP în vederea optimizării proceselor administrative de determinare a legislației aplicabile lucrătorilor migranți și adoptarea unor măsuri de simplificare a furnizării serviciului de eliberare a documentului portabil A1 către beneficiari, prin implementarea unor sisteme informatice inovative.

Prin activitățile desfășurate în cadrul proiectului s-a asigurat rezolvarea problemelor identificate la nivelul CNPP. O primă etapă a fost cea de analiză a situației existente, referitoare la domeniul specific de activitate al CNPP (eliberarea documentului portabil A1), în ceea ce privește legislația, procesele, instrumentele de lucru, procedurile și stabilirea măsurilor de simplificare pentru reducerea poverii administrative a cetățenilor și mediului de afaceri. În urma analizei situației au fost decelate modalitățile de rezolvare a problemelor CNPP prin:

-                 Posibilitatea constituirii dosarelor electronice pentru solicitanții care au depus deja cereri de eliberare a documentului portabil A1 prin retro-digitalizarea acestora;

-                 Digitizarea fluxurilor interne ale instituției destinate documentului portabil A1 prin intermediul platformei integrate RODPA1 și asigurarea lucrului colaborativ pe documentele aferente procesului pentru personalul CNPP, eliminându-se astfel posibilitatea pierderii, dublării si inconsecvenței datelor și informațiilor deținute în cadrul instituției;

-                 Instituirea unui mecanism electronic de schimb al informațiilor între instituție și solicitanți prin intermediul portalului, eliminând astfel necesitatea depunerii dosarelor în format letric de la sediul instituției;

-                 Găsirea imediată a documentelor în arhiva electronică și implicit scurtarea timpului de răspuns la solicitările beneficiarilor;

-                 Realizarea imediată a unor statistici și rapoarte manageriale direct din platforma integrată prin intermediul funcționalităților oferite de aceasta.

O a doua etapă în cadrul proiectului a presupus redactarea de către o firmă de consultanță specializată a unui caiet de sarcini pentru licitația deschisă organizată în vederea selecției unei oferte optime de servicii vizând realizarea platformei integrate RODPA1 (inclusiv a modulelor de digitizare și semnare electronică) și achiziționarea echipamentelor electronice necesare. Caietul de sarcini a fost avizat în august 2021 de Comitetul Tehnico-Științific al Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), respectiv de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) în noiembrie 2021.

A treia etapă a vizat evaluarea ofertelor depuse în cadrul licitației deschise organizate de CNPP, care e presupus un stadiu procedural, urmat de evaluarea ofertelor tehnice și de evaluarea ofertelor financiare. În urma acestui proces complex, în noiembrie 2022 a fost aleasă oferta care a îndeplinit toate prevederile caietului de sarcini.

A patra etapă, demarată în decembrie 2022, a presupus desfășurarea activităților propriu-zise de realizare de către asocierea de societăți câștigătoare a licitației deschise a aplicației RODPA1 (cu stadiile de analiză, proiectare, dezvoltare și testare), care a implicat și realizarea unor interconectări cu bazele de date ale altor instituții publice din România, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Oficiul Național pentru Registrul Comerțului (ONRC) și Inspecția Muncii. În cadrul acestei etape au fost livrate și echipamentele electronice de ultimă generație prevăzute pentru a susține noua platformă integrată și s-a realizat digitizarea a nu mai puțin de 350 de metri liniari din arhiva CNPP privind dosarele A1. De asemenea, au fost organizate cursuri de instruire a personalului CNPP în ceea ce privește utilizarea și administrare noii platfome RODPA1. Termenul de intrare în producție a platformei digitale este decembrie 2023.

Realizarea platformei RODPA1 va contribui la reducerea birocrației și simplificarea procedurilor, precum și la eficientizarea activității CNPP (din perspectiva costurilor și timpului de reacție), creascând gradul de transparență în prestarea serviciilor publice respective. Contribuabilul va dispune de un instrument mult mai facil în vederea depunerii cererilor pentru documentul portabil A1, fiind evitate întârzierile semnificative existente în trecut, cauzate de limitele activității folosind exclusiv factorul uman.

Casa Națională de Pensii Publice, București, 8 noiembrie 2023

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin

Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020!

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.