Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe va dezbate joi, la MLPDA, studiul de prefezabilitate pentru magistrala I de metrou și trenul metropolitan din județul Cluj, relatează Mediafax.
Consiliul va discuta studiile de prefezabilitate și de fezabilitate pentru:
- tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou); investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC), precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații;
- reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara rețelei TEN-T – Port Corabia, în valoare de 146.168.393 mii lei (fonduri externe nerambursabile asigurate prin POIM - 85%); proiectul prevede realizarea de cheuri modernizate, volume dragaje, drum în incinta portuară, 5 poduri de descărcare, o intersecție giratorie și un punct de control frontieră cu parcări;
- varianta de ocolire Giurgiu, cu o lungime de 12,068 km, 7 poduri, pasaje, structuri casetate, 4 intersecții la nivel tip giratorii și două parcări; obiectivul, în valoare de 407.532.000 lei, va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (fonduri de coeziune - 85%), de la bugetul de stat, prin bugetul MTIC;
- pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației, cu o lungime de 1,2 km și o valoare de 168.726.000 lei, finanțat din fonduri externe nerambursabile (POIM - 85%), de la bugetul de stat prin bugetul MTIC, situat de o parte și de alta a râului Tisa, între DN 18 în România și H 09 în Ucraina; proiectul prevede și realizarea unor poduri paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulație.