Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Proiectul pentru metroul și trenul metropolitan din Cluj va fi discutat de consiliul interministerial

digifm.ro
magistrală metrou

Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe va dezbate joi, la MLPDA, studiul de prefezabilitate pentru magistrala I de metrou și trenul metropolitan din județul Cluj, relatează Mediafax.

Consiliul va discuta studiile de prefezabilitate și de fezabilitate pentru:

- tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea (componenta 1, magistrala I de metrou); investiția, în valoare totală estimată de 5.669.949.835 lei, va fi finanțată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, fonduri europene nerambursabile și rambursabile prin Planul Național de Relansare și Reziliență (PNRR) 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul de credite al Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC), precum și din alocații de la bugetul local prin UAT municipiul Cluj-Napoca și UAT comuna Florești și alte surse legal constituite; obiectivul va avea o lungime de 14,40 km și 14 stații;

- reabilitarea și modernizarea infrastructurii de transport naval în porturile din afara rețelei TEN-T – Port Corabia, în valoare de 146.168.393 mii lei (fonduri externe nerambursabile asigurate prin POIM - 85%); proiectul prevede realizarea de cheuri modernizate, volume dragaje, drum în incinta portuară, 5 poduri de descărcare, o intersecție giratorie și un punct de control frontieră cu parcări;

- varianta de ocolire Giurgiu, cu o lungime de 12,068 km, 7 poduri, pasaje, structuri casetate, 4 intersecții la nivel tip giratorii și două parcări; obiectivul, în valoare de 407.532.000 lei, va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile (fonduri de coeziune - 85%), de la bugetul de stat, prin bugetul MTIC;

Citește și: Haos în Armenia. Birourile fundațiilor lui Soroș au fost devastate. Omul de afaceri este acuzat că destabilizează Caucazul

- pod peste Tisa în zona Teplița din Sighetu Marmației, cu o lungime de 1,2 km și o valoare de 168.726.000 lei, finanțat din fonduri externe nerambursabile (POIM - 85%), de la bugetul de stat prin bugetul MTIC, situat de o parte și de alta a râului Tisa, între DN 18 în România și H 09 în Ucraina; proiectul prevede și realizarea unor poduri paralele, câte unul pentru fiecare sens de circulație.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.