Proiectul strategic care va schimba jocul în România: Va genera un impact economic uriaș

Autor: Lucian Negrea, Reporter

Publicat: 24-10-2025 11:26

Actualizat: 24-10-2025 11:31

Article thumbnail

Sursă foto: Fast Danube

Ministrul Transporturilor, Cirprian Șerban, anunță demararea proiectului ”Fast Danube 2”, care va reface calea navigabilă pe Dunăre, un proiect strategic de importanță națională. Transportul efectuat pe Dunăre este calea cea mai facilă pentru România să ajungă la țările din Occident, iar faptul că în paralel Portul Constanța are parte de investiții masive, asta va genera un boom economic pentru țara noastră. De menționat este și faptul că, la finalul războiului din Ucraina, tot pe Dunăre va fi cel mai facil transportul ajutoarelor pentru reconstrucție.

România are 1.085 kilometri de Dunăre, adică 47% din totalul secto­rului navigabil al fluviului, ce asigură legătura directă cu nouă state europene, 20 de porturi fluviale (din care în Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina pot opera şi nave maritime) şi două canale navi­gabile, Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia, care fac legătura cu Marea Neagră şi cu portul Constanţa.

🚢 Fast Danube 2 – Un pas decisiv pentru navigația pe Dunăre

A fost lansată licitația pentru proiectarea și execuția proiectului Fast Danube 2, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură fluvială din România.

Proiectul va revitaliza sectorul româno-bulgar al Dunării (470 km), asigurând condiții predictibile și sigure de navigație pe aproape tot parcursul anului – de la 280 zile navigabile în prezent, la 340 zile pe an.

Rezultatul: o creștere estimată de 20% a volumului de mărfuri transportate pe Dunăre.

📅 Calendar estimat:

✅️Deschiderea ofertelor: 16 decembrie 2025

✅️Finalizarea evaluării: aprilie 2026

✅️Semnarea contractului: iulie 2026

✅️Durata contractului: 4 ani (2 ani proiectare + 2 ani execuție)

💶 Valoare estimată: aproximativ 170 milioane euro

🔧 Lucrările vor include:

➡️110 km de șenal navigabil dragat;

➡️9 epiuri și 4 chevroane;

➡️5,45 km de stabilizări de mal;

➡️1 insulă artificială.

Prin aceste investiții, Dunărea devine un coridor navigabil competitiv, contribuind direct la dezvoltarea transportului durabil și la creșterea economică a României, fructificând poziția geostrategică a portului Constanța.”, arată ministrul Transporturilor.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri