Proprietarii de Tesla s-ar putea trezi cu un proces. Compania îi dă în judecată pe șoferii care se plâng de defecțiuni ale mașinii

Autor: Alice Draghici

Publicat: 14-02-2025 15:35

Actualizat: 14-02-2025 17:35

Article thumbnail

Sursă foto: CNN

O femeie din China a fost obligată să plătească daune companiei Tesla după ce a acuzat public defecțiuni la frânele mașinii sale. Zhang Yazhou, pasageră într-un Model 3 condus de tatăl ei, a relatat că acesta a strigat panicat că frânele nu funcționează înainte de a încerca să evite coliziunea cu alte mașini și a se izbi violent de un SUV și un sedan, ajungând în cele din urmă într-un zid de beton. Accidentul, petrecut în februarie 2021, s-a soldat cu rănirea părinților lui Zhang, care au fost spitalizați timp de patru zile, potrivit independent.co.uk.

Ulterior, autoritățile rutiere chineze au concluzionat că vina aparține șoferului, deoarece nu a păstrat o distanță de siguranță. Totuși, Zhang a susținut că frânele nu au funcționat corect și a cerut Tesla să-i ofere datele tehnice complete ale vehiculului înainte de accident.

Tesla a refuzat, iar nemulțumită de lipsa de transparență, Zhang a început să protesteze public. A afișat o pancartă pe mașina avariată în fața unui showroom Tesla din Zhengzhou, iar mai târziu a urcat pe o mașină expusă la un târg auto, strigând că frânele Model 3 sunt defecte. Protestul său a devenit viral pe rețelele sociale din China, iar autoritățile au reținut-o timp de cinci zile.

Femeia a fost dată în judecată de Tesla

În loc să primească răspunsuri, Zhang a fost dată în judecată de Tesla pentru defăimare. Compania a cerut despăgubiri de 5 milioane de yuani (aproximativ 684.000 de dolari), susținând că afirmațiile femeii au afectat reputația brandului.

În mai 2024, un tribunal din Shanghai a decis că Zhang trebuie să plătească 170.000 de yuani (peste 23.000 de dolari) și să își ceară scuze public. Ea a făcut apel, insistând că scopul său a fost să obțină transparență și răspunsuri, nu să denigreze compania.

O practică neobișnuită în industria auto. Cazul lui Zhang nu este singular

În ultimii patru ani, Tesla a intentat procese împotriva a cel puțin șase proprietari de vehicule din China care au raportat defecțiuni tehnice sau accidente despre care au susținut că au fost cauzate de probleme mecanice. În plus, compania a atacat în instanță cel puțin șase jurnaliști și două publicații media care au publicat articole critice la adresa Tesla.

Potrivit unei analize a documentelor judiciare realizată de Associated Press, Tesla a câștigat toate cele unsprezece cazuri în care verdictul a fost cunoscut, două dintre ele fiind în prezent în apel.

În Statele Unite, Tesla s-a confruntat cu numeroase procese și plângeri privind siguranța vehiculelor sale, inclusiv legate de funcția Autopilot, probleme cu frânele și accelerarea neintenționată. Cu toate acestea, compania nu și-a dat în judecată clienții nemulțumiți, așa cum a făcut în China.

Totuși, Elon Musk a sugerat recent că ar putea începe să acționeze în justiție presa pentru articole critice despre Tesla.

Această strategie agresivă este neobișnuită în industria auto, unde producătorii evită în general să-și dea clienții în judecată pentru nemulțumirile lor. În schimb, Tesla pare să fi adoptat o tactică dură pentru a reduce criticile și a proteja imaginea brandului.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri