Grupul spaniol Inditex a anunţat că marca sa de produse cu preţ redus Lefties a început joi vânzările online în Spania şi Portugalia, în ideea de a dobândi un avantaj digital faţă de lanţul britanic de magazine de haine Primark, transmite Reuters preluat de agerpres.
În prezent, Lefties vinde articole de îmbrăcăminte la preţuri reduse în peste 100 de magazine din şase ţări (Spania, Portugalia, Rusia, Mexic, Qatar şi Arabia Saudită).
Înfiinţată în 1999 ca o modalitate de a scăpa de hainele Zara din sezonul anterior, Lefties are acum proprii săi designeri şi game de produse. Cu toate acestea, Lefties ese mai puţin vizibilă decât principalele mărci ale grupului Inditex, precum Zara, Massimo Dutti şi Bershka.
Vânzările online au crescut în timpul pandemiei de COVID-19 pe fondul închiderii magazinelor şi a reticenţei consumatorilor de a se aventura pe străzile şi centrale comerciale aglomerate. Însă costul livrării comenzilor făcute online afectează marjele de profit, în special pentru produsele de tip low-cost.
Analiştii de la Societe Generale au calculat că vânzările online nu ar fi profitabile pentru Primark, dacă lanţul britanic ar oferi livrări şi retururi gratuite, şi estimează că marja de profit ar scădea cu cinci puncte procentuale numai dacă ar oferi servicii online de tip click and collect.
"Inditex are infrastructura IT şi capacităţile oferite de celelalte branduri pentru a putea să asigure funcţionarea online a unui brand low cost. Primark ar trebui să înceapă de la zero", a declarat analistul Societe Generale, Anne Critchlow.
De altfel, în luna iunie a acestui an John Bason, director financiar la Associated British Foods, proprietarul Primark, declara că lanţul britanic nu are de gând să se răzgândească referitor la lipsa unei oferte online.
Inditex nu a informat dacă are de gând să extindă vânzările online şi pentru alte ţări unde marca Lefties este prezentă.
În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Proprietarul Zara a început vânzările online pentru marca de produse cu preţ redus Lefties
Articole Similare

543
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
543

2.323
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
2.323

1.255
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.255

45
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
45

49
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
49

4.077
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.077

1.372
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.372

873
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
873

119
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
119

66
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
66

3.236
DOCUMENT Ministerul Finanțelor a publicat rectificarea bugetară - Ce ministere primesc bani în plus și pentru ce
3.236

10.303
Dorinel Umbrărescu pregătește o lovitură de proporții: Salvează din ghearele falimentului un colos al industriei românești
10.303

1.178
Gaura de la buget se adâncește: Deficitul bugetar a urcat la 4,54% din PIB
1.178
Comentează