Autoritățile din Portugalia au lansat o campanie turistică online, prin intermediul căreia încearcă să îi încurajeze pe britanici să continue să viziteze țara din Peninsula Iberică și după Brexit, potrivit relaxnews.com.
Proiectul se intitulează "Brelcome", iar sloganul acestuia este "Uneori viața ne joacă feste... dar există lucruri care nu se schimbă... nicio graniță nu ne va separa", potrivit Mediafax.
Reclamele din campanie laudă umorul britanic, dar și sentimentul bucuriei de a trăi ("joie de vivre") regăsit în rândul britanicilor.
"Brelcome" a apărut în contextul în care Guvernul de la Lisabona încearcă să elaboreze planuri care să protejeze sectorul turistic. Demersurile sunt menite să protejeze economia portugheză de consecințele unui Brexit fără acord, iar această teamă i-a convins pe oficiali să îi scutească pe turiștii veniți din regat de vize. Secretarul de stat pentru Turism Ana Mendes Godinho a declarat că "Portugalia va arăta Marii Britanii că, fie cu sau fără Brexit, îi va primi pe turiști în același fel".
Statisticile oficiale arată că 1,8 milioane de britanici au vizitat Portugalia în 2018, cifră în scădere cu 5,8% față de 2017. Numărul total de turiști care au vizitat Portugalia a crescut însă cu 0,4%, ajungând la pragul de 12,8 milioane.