Cartea electronică de identitate este un lucru foarte bun şi care trebuie integrat cu cât mai multe entităţi, a declarat, vineri, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Radu Miruţă.
"Cartea electronică de identitate este un lucru foarte bun care se întâmplă şi trebuie integrat cu cât mai multe entităţi. A fost acea sincopă în care cărţile au fost în primă parte livrate fără a exista cititoarele care să poată să extragă toate informaţiile de acolo şi oamenii trebuiau să ducă în paralel şi o foaie care să ateste domiciliul. Dar, înţeleg că problema aceasta, dacă nu e în curs de rezolvare, chiar s-a rezolvat", a răspuns ministrul la o întrebare legată de aplicarea eficientă a sistemului privind cartea electronică de identitate.
Zeci de mii de persoane care au obţinut, în ultimele luni, cartea electronică de identitate au fost nevoite să solicite ulterior şi un certificat de atestare a domiciliului pentru a face dovada adresei în relaţia cu instituţiile, ghişee ale furnizorilor de utilităţi sau farmacii.
La sfârşitul lunii octombrie, purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog, a afirmat că peste 780.000 de cetăţeni au deja cartea electronică de identitate şi că ei nu sunt dispăruţi din niciun sistem informatic al statului, aşa cum s-a afirmat în unele comentarii din spaţiul public.
"Peste 780.000 de cetăţeni au deja cartea electronică de identitate şi beneficiază de anumite facilităţi oferite de aceasta în interacţiunea cu instituţiile publice şi cu operatorii privaţi. Aceşti cetăţeni nu sunt dispăruţi din niciun sistem informatic al statului cum s-a afirmat greşit în spaţiul public. Toate datele de identificare ale cetăţenilor români sunt gestionate în siguranţă în registrul naţional de evidenţa persoanelor, fără întreruperi, pierderi sau disfuncţionalităţi", a declarat Dajbog într-o conferinţă la sediul MAI.
Ea a precizat că noile cărţi de identitate sunt documente legale, valabile pe teritoriul României şi în Uniunea Europeană, iar titularii lor beneficiază de toate drepturile prevăzute de lege.
Oficialul MAI a adăugat că documentul electronic a fost dezvoltat în baza unor standarde internaţionale care pot fi accesate simplu de orice operator public sau privat interesat să îşi dezvolte serviciile electronice sau să achiziţioneze cititoare de card.
Ea a subliniat că în majoritatea interacţiunilor - operatori publici sau privaţi - este suficientă dovedirea identităţii titularului prin simpla prezentare a cărţii electronice de identitate, fără să fie necesară accesarea suportului de stocare electronic al cărţii electronice cu ajutorul unui cititor.






























Comentează