Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Raport Europol: Grupurile de traficanți de droguri se infiltrează tot mai mult în porturile europene

insightcrime.org
europol

Grupurile de traficanți de droguri se infiltrează tot mai mult în porturile europene. Bandele mituiesc funcționari portuari sau angajați ai companiilor, infiltrează complici și, din ce în ce mai des, sparg și codurile digitale de securitate ale containerelor, notează Mediafax.

Bandele organizate de traficanți de droguri se infiltrează din ce în ce mai mult în marile porturi europene, potrivit unui raport al Europol.

"Cele mai mari trei porturi europene, și anume cele din Anvers, Rotterdam și Hamburg, se numără printre principalele ținte ale grupurilor criminale", potrivit analizei Europol citate de dpa.

Grupurile ar mitui funcționari portuari sau angajați ai companiilor, ar infiltra complici și, din ce în ce mai des, ar sparge și codurile digitale de securitate ale containerelor.

În porturile maritime din UE sunt gestionate anual aproximativ 90 de milioane de containere, însă autoritățile pot inspecta doar între 2% și 10% dintre acestea.

Între timp, se estimează că, în ultimii ani, cel puțin 200 de tone de cocaină au fost traficate numai prin porturile Antwerp și Rotterdam. Acest obstacol logistic reprezintă o provocare pentru autoritățile de aplicare a legii și o oportunitate pentru rețelele infracționale care au nevoie de acces la centrele logistice pentru a-și facilita activitățile infracționale. Astfel de rețele infracționale s-au infiltrat, prin urmare, în porturile de pe toate continentele.

Cele mai mari trei porturi din Europa, și anume cele din Anvers, Rotterdam și Hamburg, sunt printre cele mai vizate de infiltrarea infracțională. Principala modalitate prin care infractorii fac acest lucru este coruperea angajaților companiilor de transport maritim, a celorportuari, a importatorilor, a companiilor de transport și a reprezentanților autorităților naționale, ale căror acțiuni sunt necesare pentru a asigura intrarea transporturilor ilegale.

Cu toate acestea, această abordare necesită coruperea unui număr mare de complici.

Pentru a-și concentra eforturile și pentru a minimiza riscurile de pierdere a mărfurilor, infractorii organizați caută noi moduri de operare care necesită coruperea unui număr mult mai mic de persoane.

Raportul Europol privind porturile UE analizează o tehnică specifică, care exploatează codurile de referință ale containerelor deturnate. Pentru acest lucru este nevoie fie de coruperea unei singure persoane, fie de infiltrarea unei echipe care este apoi plătită între 7 și 15% din valoarea transportului ilegal.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.