DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Recomandări pentru prevenția diabetului zaharat

diabet

Anual, la 14 noiembrie, este marcată Ziua mondială a diabetului. Diabetul zaharat afectează, conform estimărilor, 463 de milioane de persoane în întreaga lume și este de așteptat ca numărul să depășească 578 de milioane până în 2030.

Principalul mesaj al Zilei mondiale a diabetului – ediția 2020 este că asistenții medicali fac diferența în îngrijirea și sprijinul persoanelor cu diabet zaharat, reamintind astfel rolul pe care profesioniștii din domeniul medical îl joacă în educarea terapeutică, susținerea psihologică și monitorizarea persoanelor cu diabet.

Diabetul zaharat este o afecțiune care apare atunci când cantitatea de insulină (hormonul care scade nivelul glucozei din sânge) produsă de organism este absentă, insuficientă sau este depășită de nevoile organismului. Lipsa insulinei este caracteristică diabetului zaharat tip 1, caz în care tratamentul cu insulină este obligatoriu. Când pancreasul secretă cantități de insulină insuficiente organismului, se instalează diabetul zaharat tip 2, care include 90–95% din cazurile de diabet zaharat.

Diabetul zaharat are mai mulți factori de risc, dintre care amintim: bagajul genetic, vârsta, obezitatea (țesutul gras este cel mai mare consumator de insulină, astfel că majoritatea pacienților cu diabet zaharat sunt supraponderali sau obezi).

«Cu toții ne-am îngrășat pentru că mâncăm mai mult decât, pentru că am fost învățați de mici că mâncarea e bună: „papă tot, să te faci mare!”, „copilul cuminte mănâncă tot”, până la extremul: „mănânci mâncare ori mănânci bătaie”. Când vom conștientiza că mâncarea e la fel de rea ca băutura, drogurile sau țigările pe care le-am blamat dintotdeauna? În „naivitatea” noastră, noi, oamenii, am transformat mijlocul într-un scop. Dintr-un mijloc de a supraviețui, mâncarea a devenit un scop. Mâncăm pentru a trăi sau trăim ca să mâncăm? Când o să înțelegem că, dacă mâncăm mai mult decât ne trebuie ca să nu murim de foame, mâncăm prea mult?

Păcatul nostru cel mare nu este că mâncăm mult, ci că nu alergăm destul. Nu alergăm mai deloc, mâncăm alimente concentrate și ne mirăm că ne îmbolnăvim», explică Dr. Doru Negru, medic primar Diabet zaharat, nutriție și boli metabolice la Sanador.

Dr. Doru Negru recomandă ca principale metode de prevenție a diabetului zaharat evitarea sedentarismului și a excesului alimentar cotidian, mâncarea cât mai puțin procesată și în cantități mici, repetate, monitorizarea greutății. La fel de importante sunt și vizitele medicale regulate și efectuarea analizelor de sânge specifice.

Citește mai multe despre diabetul zaharat și prevenția acestuia!

content-image

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.