Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Renault-Nissan se aliază cu furnizorii din China pe segmentul vehiculelor conectate

youtube.com
renault nissan

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi vrea să furnizeze servicii pentru vehiculele conectate, în China, împreună cu furnizorii locali, a anunţat vineri Kal Mos, vicepreşedintele diviziei de vehicule conectate, transmite Kyodo, conform agerpres.ro

Luna trecută, alianţa a ales sistemul de operare Android de la Google pentru următoarea generaţie a sistemului său media, care va echipa vehiculele sale din 2021. Prin încheierea acestui parteneriat tehnologic, vehiculele alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi vor fi printre primele care vor utiliza sistemul de operare Android în tabloul de bord, permiţând softului produs de Google să controleze topografia, pilotarea, sistemele de informaţii şi divertisment (infotainment) şi o serie de aplicaţii instalate direct în maşină. 

Maşinile celor trei producători auto vor fi echipate cu sistemul de operare Android pentru a oferi şoferilor servicii de navigare şi inteligenţă artificială prin asistenţă vocală. 

"Pentru piaţa din China nu va exista un serviciu Google, dar va fi altceva, cu furnizorii locali de servicii din această ţară", a explicat Kal Mos, la o conferinţă de presă desfăşurată la sediul central al Nissan din Yokohama, lângă Tokyo. 

El a adăugat: "În acest moment analizăm toate ecosistemele locale din China pentru a înţelege ce preferă să folosească consumatorii chinezi şi să le oferim ceva echivalent". 

Alianţa Renault-Nissan şi-a menţinut pentru al doilea an consecutiv titlul de cel mai mare producător mondial în funcţie de vânzări, în primul semestru din 2018, depăşind rivalele Volkswagen şi Toyota. 

Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile, 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. 

În primele şase luni din acest an, alianţa a vândut pe plan global 5,54 milioane de vehicule, în creştere cu 5% faţă de perioada similară din 2017. Grupul german Volkswagen AG a livrat 5,52 milioane de unităţi, în timp ce compania niponă Toyota a vândut 5,21 milioane de vehicule. 

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault şi 34% din titlurile Mitsubishi Motors. 

Planul "Drive The Future" lansat de Renault, menit să protejeze poziţia de lider în domeniul vehiculelor electrice a producătorului auto francez şi să facă faţă concurenţei din partea rivalilor, în cazul maşinilor fără şofer, prevede opt modele complet electrice până în 2022. 

Compania franceză s-a angajat recent să investească în următorii şase ani aproximativ 18 miliarde de euro în cercetare şi dezvoltare şi să adopte măsuri de eficientizare a costurilor, în valoare de 4,2 miliarde de euro. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.