Constructorul auto francez Renault SA se pregăteşte să introducă serviciul său de car-sharing Zity, care în prezent este disponibil doar în Paris şi Madrid, într-un alt mare oraş european, pe fondul exploziei cererii pentru închirieri de vehicule odată cu relaxarea restricţiilor de călătorie, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
"A repornit foarte, foarte bine. Imediat ce a fost ridicată carantina a avut loc o explozie de activitate", a declarat directorul general adjunct de la Renault, Clotilde Delbos, într-un interviu acordat miercuri pentru Bloomberg.
Serviciul de car-sharing Zity are aproximativ 435.000 de utilizatori în capitalele Franţei şi Spaniei şi de asemenea este cea mai vizibilă parte a pariului făcut de Renault pe viitorul mobilităţii partajate. Directorul general de la Renault, Luca de Meo, mizează pe aşa-numitul brand Mobilize care ar urma să fie responsabil pentru o cincime din veniturile anuale ale companiei la finele acestui deceniu.
Renault analizează de asemenea oferirea de servicii Mobilize în Maroc, Rusia şi Turcia, precum şi China, a spus Clotilde Delbos, care a refuzat însă să precizeze care este noul oraş european unde va fi introdus serviciul de car-sharing. Pe lângă serviciile de car-sharing, brandul Mobilize regrupează operaţiunile de încărcare şi stocare de energie pe baterii precum şi reciclarea de autoturisme.
Această căutare de noi domenii de afaceri vine într-un context în care Renault are probleme cu dependenţa sa de piaţa europeană şi competiţia acerbă pe segmentul vehiculelor de masă. La aproape un an după ce a fost numit CEO la Renault, Luca de Meo, este presat să îmbunătăţească marjele de profit, să reducă costurile şi personalul.
Miercuri, Renault a dezvăluit mai multe concepte de vehicule care vor face parte din noua linie de modele electrice dezvoltate de Mobilize şi care vor fi disponibile pentru serviciul de car-sharing începând din 2023. Cel mai mic este modelul Duo, un model cu două locuri, în timp ce Bento şi Hippo sunt două modele de automobile electrice mai mari. Delbos a spus că Renault mizează pe serviciile poştale, artizani şi retaileri online drept clienţi pentru aceste vehicule electrice.
În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Renault se pregăteşte să introducă serviciul său de car-sharing Zity
Explorează subiectul
Articole Similare

681
VIDEO România, în pericol de blackout la iarnă! Avertismentul sumbru făcut de ministrul Energiei
681

15
Cristian Popa (BNR): Piața monetară s-a echilibrat, indicele ROBOR a coborât la 6,50%
15

30
Surpriză pe piața muncii: tot mai mulți români de peste 45 de ani își caută activ job
30

2.043
VIDEO Dezvăluire halucinantă: România a ajuns să plătească 27.000 de lei pe un megawatt și am vândut cu un leu
2.043

1.477
VIDEO Cum a ajuns România să aibă cea mai scumpă energie din lume, dar hidrocentralele zac nefinalizate? Explicațiile ministrului Bogdan Ivan
1.477

1.346
Supriză pentru utilizatorii de cartele mobile Telekom: Din noiembrie vor fi portați către Digi
1.346

39
Premieră mondială: Shein va deschide primele sale magazine permanente în Franţa
39

45
11 stații de încărcare pentru mașini electrice au fost instalate pe Autostrada A1, în cadrul unui proiect co-finanţat de UE
45

48
Datele meteo europene ating un nivel record de cerere: inteligența artificială accelerează interesul
48

3.311
VIDEO După mult timp mai vine și o veste bună de la Guvern: Nu mai suntem în acest pericol
3.311

121
Cristina Chiriac a fost reconfirmată, pentru al treilea mandat consecutiv, la şefia CONAF
121

47
CFR SA a emis ordinul pentru proiectarea Lotului 5 Craiova - Caransebeş
47

1.723
'Incompatibilitate' - ANI îl scoate din joc pe șeful companiei de stat Conpet. Cine preia conducerea interimară
1.723
Comentează