Constructorul auto francez Renault SA se pregăteşte să introducă serviciul său de car-sharing Zity, care în prezent este disponibil doar în Paris şi Madrid, într-un alt mare oraş european, pe fondul exploziei cererii pentru închirieri de vehicule odată cu relaxarea restricţiilor de călătorie, transmite Bloomberg, citat de agerpres.
"A repornit foarte, foarte bine. Imediat ce a fost ridicată carantina a avut loc o explozie de activitate", a declarat directorul general adjunct de la Renault, Clotilde Delbos, într-un interviu acordat miercuri pentru Bloomberg.
Serviciul de car-sharing Zity are aproximativ 435.000 de utilizatori în capitalele Franţei şi Spaniei şi de asemenea este cea mai vizibilă parte a pariului făcut de Renault pe viitorul mobilităţii partajate. Directorul general de la Renault, Luca de Meo, mizează pe aşa-numitul brand Mobilize care ar urma să fie responsabil pentru o cincime din veniturile anuale ale companiei la finele acestui deceniu.
Renault analizează de asemenea oferirea de servicii Mobilize în Maroc, Rusia şi Turcia, precum şi China, a spus Clotilde Delbos, care a refuzat însă să precizeze care este noul oraş european unde va fi introdus serviciul de car-sharing. Pe lângă serviciile de car-sharing, brandul Mobilize regrupează operaţiunile de încărcare şi stocare de energie pe baterii precum şi reciclarea de autoturisme.
Această căutare de noi domenii de afaceri vine într-un context în care Renault are probleme cu dependenţa sa de piaţa europeană şi competiţia acerbă pe segmentul vehiculelor de masă. La aproape un an după ce a fost numit CEO la Renault, Luca de Meo, este presat să îmbunătăţească marjele de profit, să reducă costurile şi personalul.
Miercuri, Renault a dezvăluit mai multe concepte de vehicule care vor face parte din noua linie de modele electrice dezvoltate de Mobilize şi care vor fi disponibile pentru serviciul de car-sharing începând din 2023. Cel mai mic este modelul Duo, un model cu două locuri, în timp ce Bento şi Hippo sunt două modele de automobile electrice mai mari. Delbos a spus că Renault mizează pe serviciile poştale, artizani şi retaileri online drept clienţi pentru aceste vehicule electrice.
În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condiţiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unităţi.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Renault se pregăteşte să introducă serviciul său de car-sharing Zity
Explorează subiectul
Articole Similare

27
Ministrul energiei anunță că România îşi propune să ajungă la o capacitate totală de producţie de 12.000 de MW
27

187
'Vom avea cele mai scumpe sărbători din ultimii 35 de ani' - analist economic
187

375
Cum ne fură scumpirile magia Crăciunului: Cozonacul se vinde 'la felie' și avertisment dur de la BNR
375

57
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
57

1.650
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.650

3.769
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.769

2.827
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.827

1.377
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.377

42
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
42

167
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
167

47
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
47

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

106
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
106


















Comentează