Constructorul auto francez Renault şi cel chinez Brilliance au semnat marţi un acord pentru a lansa şapte vehicule utilitare pe piaţa din China pentru a profita de o piaţă unde vânzările de vehicule comerciale ar urma să fie mai robuste decât cele de autoturisme, informează Reuters.
La finele anului trecut Renault şi Brilliance China Automotive au anunţat înfiinţarea unei societăţi mixte deţinute în proporţie de 49% respectiv 51% care ar urma să fabrice şi să vândă vehicule utilitare uşoare sub mărcile Jinbei, Renault şi Huasong. Obiectivul partenerilor este să vândă 150.000 de unităţi pe an în 2022.
"La zece luni după lansarea iniţială a societăţii noastre mixte în China cu Brilliance, avem o echipă de conducere locală şi un plan de produs ambiţios care ne va permite să ne continuăm creştere cu lansarea de şapte vehicule utilitare în China, dintre care trei modele electrice, începând din 2019", a declarat directorul general de la Renault, Carlos Ghosn.
Vehiculele urmează să fie asamblate la Liaoning, o provincie din nord-estul Chinei.
În cursul unei conferinţe de presă, directorul diviziei de utilitare de la Renault a precizat că primele două modele electrice, unul de mărimea unui Kangoo şi cealaltă de mărimea Trafic, vor fi lansate sub marca Jinbei, urmând ca la finele lui 2020 să fie lansat şi un al treilea sub marca Renault.
Vânzarea de vehicule utilitare şi electrice în China, una din axele de creştere ale noului plan strategic cincinal al Renault, ar urma să permită grupului francez să profite de creşterea unei pieţe care rămâne mai dinamică (un avans de 11% fiind aşteptat în acest an şi o creştere de 8-9% preconizată pentru anul viitor) decât cea de autoturisme.
Renault a intrat relativ târziu pe piaţa din China, inaugurând abia în 2016 o primă uzină la Wuhan (centrul Chinei), unde produce autoturisme împreună cu Dongfeng Motor Group. Comparativ, grupul francez PSA este prezent în China încă din anii 1980.
Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, a vândut în primul semestru un număr record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual. Grupul a precizat că mărcile Renault şi Dacia au stabilit fiecare un record de vânzări semestrial, 1,378 milioane pentru marca Renault şi 378.095 vehicule vândute la nivel global pentru marca Dacia.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.
Renault şi Brilliance China Automotive vor să vândă 150.000 de mașini până în 2022
Articole Similare

136
Amenzi mai mari pentru șoferi în 2026. Punctul de amendă va crește odată cu salariul minim
136

1.250
Radu Miruță își cere scuze după ce a folosit expresia „țigan”
1.250

1.456
UE dă Ucrainei 90 de miliarde de euro, cu șanse mici să-i mai recupereze! Kievul: „De facto împrumut nerambursabil" / Trei țări nu dau nimic
1.456

721
România a depus a patra cerere de plată PNRR: Sunt 62 de ţinte şi jaloane exclusiv din componenta de bani nerambursabili
721

293
Complexul Lia Manoliu va fi modernizat. Investiții de 100 de milioane de lei
293

81
Noul Terminal al Aeroportului Internațional Craiova a devenit complet operational
81

3.967
Peste 3.700 de angajați din Arad vor fi concediați de sărbători: Compania mai are sedii în încă trei orașe
3.967

1.709
Apare o nouă taxă în Capitală: cine e vizat?
1.709

63
Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene: „Asta înseamnă banii europeni: modernizează România!”
63

74
Realizarea studiului de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Bucureşti-Giurgiu începe din 19 ianuarie 2026
74

4.034
FOTO Fix înainte de Crăciun se deschide o nouă autostradă în România, de 50 de km: se mai montează doar ultimele elemente de siguranță
4.034

2.529
Tarifele la energie explodează! Taxa care crește facturile de la 1 ianuarie
2.529

248
Pașaportul României urcă pe locul 2 la nivel mondial în clasamentul celor mai căutate documente
248

















Comentează