Revista Rolling Stone va începe luni publicarea propriilor topuri muzicale, încercând să concureze cu Billboard, care este lider în domeniu de mai multe decenii, informează News.ro.
Citește și: Trupa britanică 'The Cure' a anunțat ultimul album lansat de grup
Rolling Stone Charts vor cuprinde clasamentele de 100 de single-uri şi 200 de albume din Statele Unite. Clasamentul single-urilor va fi actualizat zilnic, şi nu săptămânal. Listele vor conţine mai multe informaţii despre streaming şi vor oferi o transparenţă mai mare legat de clasare.
Rolling Stone, care este deţinută de Penske Media Corp. (proprietar al Variety), speră ca aceste noutăţi să o ajute să se impună în zona dominată de Billboard.
- „Strategia PMC este de a evolua constant în platformele media”, a transmis Jay Penske, CEO al companiei, într-un comunicat. „Ce este imperativ şi interesant la noile Rolling Stone Charts este faptul că vor prezenta o cuantificare transparentă, granulară şi în timp real pentru a reflecta cu acurateţe evoluţia intereselor ascultătorilor şi vor da detalii despre trendurile din lume”.
PMC a cumpărat majoritatea Rolling Stone în urmă cu doi ani şi la începutul acestui an a devenit proprietar unic al publicaţiei. Noile topuri vor fi bazate pe date oferite de BuzzAngle Music, care a fost fondată în 2013 şi lansată în 2016. Topurile Billboard se bazează pe informaţiile oferite de Nielsen Music.
Luni, Rolling Stone, fondată în 1967, va lansa alte trei topuri săptămânale - Rolling Stone Artist 500, care listează artiştii a căror muzică a avut cele mai multe accesări online; Rolling Stone Trending 25, o listă a celor mai populare cântece; şi Rolling Stone Breakthrough 25, care prezintă artiştii care au ajuns pentru prima dată în topuri.