Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Revolut şi-a dublat numărul de angajaţi din domeniul antifraudă în ultimii doi ani

Revolut
Revolut

Revolut şi-a dublat numărul de angajaţi din domeniul antifraudă în ultimii doi ani

Revolut şi-a dublat numărul angajaţilor specializaţi în detectarea şi prevenirea fraudelor în ultimii doi ani, în timp ce compania a introdus tot mai multe tehnologii de ultimă oră şi inteligenţa artificială pentru a aborda integrat acest fenomen în creştere în industria serviciilor financiare, potrivit unui comunicat de presă.

Pentru a face faţă provocărilor aduse de numărul în creştere al tentativelor de fraudă care se folosesc de platformele digitale, companiile îşi întăresc echipele cu specialişti în FinCrime (criminalitate financiară).

De exemplu, Revolut are peste 2.500 de angajaţi în acest domeniu, în echipe din şase ţări, iar responsabilităţile lor acoperă dezvoltarea de produse, data science, suport clienţi, prevenirea spălării banilor. Practic, echipa de experţi Revolut în acest domeniu s-a dublat din 2021 până în prezent. Rezultatele arată că, doar în ultimele 12 luni, fintech-ul a reuşit să prevină fraude a căror valoare totală s-ar fi ridicat la aproximativ 231 milioane de euro.

În egală măsură, în ultima perioadă, experţii antifraudă au remarcat o creştere a gradului de sofisticare a fraudelor în mediul online, ţintind serviciile financiare, astfel încât tot mai multe dintre aceste incidente migrează dinspre fraude spre scam-uri. De exemplu, în Regatul Unit, în perioada 2021-2022, fraudele neautorizate au scăzut cu 18%, în timp ce APP (fraude cu autorizarea plăţii prin notificare push) au crescut şi au ajuns să reprezinte circa 41% din totalul pierderilor provocate de fraude în această ţară în 2022.

În cazul Revolut, din iunie 2023 până în prezent, numărul de fraude de tipul APP s-a redus cu 35%. În acelaşi timp, numărul de scam-uri care sunt iniţiate pe platformele de social media a crescut constant şi a ajuns să reprezinte două treimi din fraudele raportate de sistemele fintech-ului. De altfel, potrivit unui studiu realizat recent de Dynata pentru Revolut, utilizatorii români declară că se simt deosebit de vulnerabili la fraude şi înşelătorii pe platformele sociale (56%), atunci când fac cumpărături online (de exemplu, atunci când banii sau informaţiile au fost partajate prin intermediul unui site web, e-mail sau link fals, 52%) sau la înşelătoriile prin mesaje text pe telefon (44%).

"La Revolut, ne concentrăm pe o abordare integrată şi bazată pe date pentru protecţia clienţilor, apelând la tehnologie de vârf, experţi de top în prevenirea fraudelor şi noi modalităţi de educare a clienţilor noştri despre cum să se protejeze de escrocherii. Vedem din ce în ce mai multe fraude care apelează la mecanisme complexe, create de infractori fără scrupule, care vizează clienţii în principal prin intermediul platformelor de social media şi folosesc tehnici de inginerie socială (cum ar fi escrocherii romantice sau escrocherii cu investiţii) pentru a-i convinge să le dea bani. Ne-am luat angajamentul de a continua să recrutăm cei mai buni specialişti în acest domeniu, inclusiv experţi în domeniul criminalităţii financiare, pentru a oferi sprijin clienţii. De asemenea, investim constant în cele mai noi tehnologii, inclusiv în sisteme care integrează inteligenţă artificială, pentru a detecta activităţi de plată neobişnuite şi pentru a ne proteja utilizatorii", a declarat Aaron Elliot Gross, şeful departamentului Antifraudă Revolut.

Fintech-ul britanic, care operează ca o bancă integral digitală în Uniunea Europeană (UE), în baza unei licenţe bancare acordate de Banca Lituaniei, şi sub jurisdicţia Băncii Centrale Europene, continuă să atragă specialişti din diverse instituţii financiare şi din industria fintech.

Revolut a lansat în septembrie o campanie de prevenire a fraudelor şi de educare a clienţilor în legătură cu diversele tipuri de criminalitate financiară, care include o serie de lecţii ce pot fi parcurse direct în aplicaţie. La finalul acestora, utilizatorii pot completa chestionare de verificare a cunoştinţelor despre prevenirea fraudelor bancare digitale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.