Autoritățile din Paris au început să limiteze traficul într-o zonă extinsă din centrul orașului, poliția avertizându-i pe șoferi că acum le este interzis să conducă prin cele patru arondismente centrale ale capitalei franceze și că riscă o amendă dacă fac acest lucru după primăvara anului viitor, scrier The Guardian.
Așa-numita „zonă cu trafic limitat” (ZTL), în care locuiesc aproximativ 100 000 de persoane și 11 000 de întreprinderi, face parte dintr-un efort mai amplu al primarului socialist, Anne Hidalgo, de a restricționa traficul și de a încuraja utilizarea bicicletei și a transportului public în orașul aglomerat de mașini.
Zona acoperă primul, al doilea, al treilea și al patrulea arondisment, o zonă de 5,5 km² care cuprinde o mare parte din centrul istoric al Parisului și o serie dintre cele mai cunoscute monumente ale sale, inclusiv Luvrul, grădinile Tuileries și o mare parte din Marais.
Primarul centrului orașului, Ariel Weil, a declarat că acesta este „un pas important care va fi implementat treptat, începând cu o fază educațională”. El a adăugat: „Scopul este atât de a reduce, cât și de a fluidiza traficul pentru binele serviciilor publice, al siguranței, al locuitorilor, al artizanilor și al comercianților cu amănuntul”.
Accesul autoturismelor, motocicletelor, furgonetelor și camioanelor va fi permis doar serviciilor de urgență
Accesul autoturismelor, motocicletelor, furgonetelor și camioanelor va fi permis doar serviciilor de urgență, autobuzelor, taxiurilor, persoanelor cu mobilitate redusă, șoferilor care locuiesc sau lucrează în zonă și „traficului de destinație” - cei care intră pentru un motiv specific, cum ar fi o consultație medicală, vizitarea prietenilor sau mersul la un magazin, cinema sau restaurant.
Cifrele primăriei arată că între 350 000 și 500 000 de vehicule intră în ZTL în fiecare zi, estimându-se că până la 50% dintre acestea reprezintă trafic de tranzit - șoferi care doar tranzitează zona, dar a căror destinație finală este în afara acesteia.
Oficialii spun că se așteaptă ca ZTL să ducă la o scădere „substanțială” a volumului de trafic de până la 30% pe cele mai aglomerate drumuri, cum ar fi Boulevard de Sébastopol și Avenue de l'Opéra, însoțită de mai puțin zgomot și o îmbunătățire a calității aerului.
Faza de educare
În timpul fazei inițiale de educare, care ar trebui să dureze trei luni, dar ar putea fi extinsă la șase luni, șoferii vor fi pur și simplu avertizați cu privire la noile reguli, în vigoare de luni. Ulterior, contravenienții riscă o serie de sancțiuni încă nedefinite.
Având în vedere numărul mare de excepții, este aproape imposibil ca sistemul să fie aplicat în mod automat cu ajutorul camerelor de supraveghere video, astfel încât autoritățile pariziene se vor baza pe o semnalizare vizibilă, controale aleatorii și un sistem de declarații online.
De când proiectul a fost anunțat în 2021, domeniul său de aplicare a făcut obiectul unor discuții adesea dificile cu poliția din Paris. Dar, semn că s-a ajuns la un acord, poliția a co-semnat decretul primăriei de promulgare a zonei, publicat joia trecută.
Hidalgo a condus un plan pe termen lung pentru a transforma Parisul într-unul dintre cele mai prietenoase orașe din lume cu bicicletele, cu sute de kilometri de noi piste pentru biciclete deschise în ultimii ani, în special după blocarea pandemiei Covid.
Mulți automobiliști nu sunt de acord cu aceste schimbări, care au redus radical spațiul disponibil pentru mașini pe multe artere și au fost însoțite de alte măsuri de reducere a utilizării mașinilor, cum ar fi creșterea taxelor de parcare în centrul orașului.
Comentează