Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) este agenția care monitorizează și reglementează piața comunicațiilor în România. Ne-am putea aștepta la o structura modernă, capabila să își strângă informații din mediul virtual. Ne-am înșela.
ȘOC pe piața imobiliară: Prețurile apartamentelor 'au EXPLODAT'
Conform unor documente intrate în posesia stiripesurse.ro, ANCOM a cheltuit în 2016 1,5 milioane de lei, adică peste 300 000 de euro pentru deplasări la conferințe, simpozioane și alte evenimente similare. Dintre acestea, menționăm câteva:
- 2 săptămâni în Montreal;
- 1 săptămână în Benin, o republică africană pentru a studia dezvoltarea digitală în teritoriu;
- 1 săptămână în Finlanda, două persoane;
- 3 zile la Atena, 2 persoane;
- 1 deplasare a 2 persoane din Direcția Juridică în Washington DC (durată neprecizată) pentru a învăța limbajul tehnic de specialitate în comunicații. Acesta deplasare a costat 22 000 de lei. Chiar și documentele interne ale ANCOM descriu aceste cheltuieli ca fiind „foarte mari”.
Puse cap la cap, au existat, în 2016, 250 de deplasări. Surse familiare cu structura Agenției susțin, de asemenea, că organigrama este supraîncărcată pentru a face loc celor angajați „pe pile”.
La începutul acestei luni, surse din interiorul ANCOM s-au plâns că noul președinte, Adrian Diță, concediază personal sau le cere angajaților să accepte reîncadrare pe funcții mai slab plătite.
ANCOM a stat în atenția opiniei publice și prin faptul că Guvernul Grindeanu a schimbat recent procedura de numire a șefului Agenției, excluzându-l pe Președintele României din procesul de luare a deciziei.