Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

România este campioana Europei la morți pe șosele. Poliția va realiza 'analize geospaţiale complexe' pentru combaterea fenomenului

radiofrance.fr
accident

România vrea să reducă rata mortalității pe șosele, cea mai mare din Europa, printr-un sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier.

În România nivelul siguranței rutiere este unul scăzut, înregistrându-se numai în anul 2018 un număr de 1.867 de persoane decedate pe drumurile publice, ceea ce plasează ţara noastră pe ultimul loc în topul statelor membre cu un indicator de 96 de persoane decedate la 1 milion de locuitori, în timp ce media europeană este de 49 de decese la 1 milion de locuitori, potrivit Guvernului.

Pentru a rezolva problema, Guvernul vrea să acceseze finanțare europeană pentru un proiect în valoare de 126,8 milioane de lei și care presupune dotarea Poliției Române cu un „sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație”. Valoarea totală estimată a proiectului este de 126,8 milioane lei şi este depus pentru finanțare în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020.

Proiectul va permite:

  • îmbunătățirea capacității de informare (notificare) a administratorului de drum, prin constituirea unei baze de date naționale privind elementele precare ce afectează siguranța rutieră pe drumurile publice la nivel național, în vederea luării unor măsuri ce se impun de către autoritățile competente;
  • creşterea prezenţei în trafic a fortelor de Poliţie Rutieră, precum şi creşterea mobilităţii acesteia în vederea reducerii timpului de intervenţie la activităţile specifice pe reţeaua de infrastructură rutieră;
  • depistarea eficientă în trafic a celor care pun în pericol participanții la trafic şi afectează infrastructura rutieră, prin comportament rutier deviant, produs de consumul substanţelor psihoactive;
  • dezvoltarea analizelor de identificare a punctelor negre şi creşterea gradului de informare a cetăţenilor cu privire la existenţa acestora, prin aplicaţia Infotrafic; notificarea administratorului drumului cu privire la existenţa şi localizarea punctelor negre;
  • realizarea de analize geospaţiale complexe privind siguranţa rutieră şi diseminarea acestora către structurile abilitate;
  • dezvoltarea şi sporirea capacităţii de analiză prin întocmirea de analize mixte dintre sistemul de abateri și sistemul de evidentă EAC (Evidenţa Accidentelor de Circulaţie) în vederea creşterii eficienţei acţiunilor poliţiei rutiere.

În ultimii ani la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române au fost identificate o serie de probleme/neajunsuri care îngreunează misiunea poliţiei de a creşte siguranţa pe drumurile publice. Printre acestea enumerăm:

- imposibilitatea supravegherii continue de către poliţişti a traficului rutier în toate zonele cu risc major de producere a evenimentelor rutiere;

- alocarea resurselor umane pentru introducerea manuală a informațiilor în bazele de date, în detrimentul prezenţei active și creşterii siguranţei traficului rutier;

- inconsistenţa şi erorile apărute la introducerea manuală a datelor prin mijloacele actuale;

- întârzierile înregistrate în transmiterea datelor, ce creează efecte juridice în relaţia instituţiei cu cetăţenii;

- timpul ridicat de redactare a documentelor de constatare a contravenţiilor prin întocmirea acestora cu mijloace tradiționale;

- combativitatea scăzută față de încălcarea legislaţiei rutiere, în special pe segmentul care vizează regimul de viteză, din cauza resurselor logistice limitate de care dispune Poliţia Română (număr insuficient de dispozitive de detectare a vitezei);

- lipsa mijloacelor de detectare a conducătorilor auto din trafic aflați sub influența substanțelor stupefiante;

- dimensiunea insuficientă și vechimea ridicată a parcului auto al poliţiei rutiere;

- lipsa autospecialelor de poliţie cu performanţe ridicate pentru combaterea contravenţiilor aduse la regimul legal de viteză, dar şi pentru intervenţii în cazul urmăririlor atunci când nu se opreşte la semnalul poliţistului.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.