România, printre codașele Europei la publicitate online plătită (Eurostat)

Autor: Alecsandru Ionescu

Publicat: 14-08-2025 15:31

Actualizat: 14-08-2025 18:31

Article thumbnail

Sursă foto: Shutterstock

Mai puţin de 25% dintre companiile din România (22,8%), Polonia (23,2%) şi Portugalia (23,6%) au folosit publicitatea online anul trecut, a anunţat joi Oficiul European pentru Statistică (Eurostat), prezentând datele disponibile din 20 de state membre UE.

La nivelul UE, 32,6% dintre firme au utilizat publicitate plătită online în 2024, cel mai ridicat nivel fiind în Malta (60,4%), Finlanda (49,8%) şi Cipru (49,4%), potrivit Agerpres.

Cea mai populară metodă de publicitate online pentru companii (76,8%) este folosirea informaţiilor din vizualizările de conţinut ale utilizatorilor de pagini web. O altă metodă, folosită de 44,3% dintre companii, utilizează informaţiile geografice de la adresele IP sau detaliile privind reţeaua, pentru a adapta conţinutul în funcţie de locaţia utilizatorului.

Publicitatea comportamentală este folosită de 41,6% dintre companiile care plătesc publicitate online. Alte metode de publicitate orientată sunt folosite de 45,3% din firmele care plătesc publicitate online.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri