Retailerul german Lidl, lider pe piața de comerț alimentar din România, va deschide luni, 16 decembrie, ultimele două magazine din acest an în Râmnicu Vâlcea și Brașov. Astfel, compania ajunge la un total de 364 de unități la nivel național, conform datelor publicate de Economica.net. Recent, pe 12 decembrie, Lidl a inaugurat un alt magazin, în comuna Vladimirescu din județul Arad.
Creștere accelerată în 2024
În 2024, Lidl a inaugurat 11 magazine, o creștere semnificativă față de cele șapte deschideri din 2023. Strategia companiei prevede continuarea expansiunii cu aproximativ 200 de noi unități la nivel național în următorii șase ani. Ritmul accelerat de anul acesta contrastează cu anii 2020 și 2021, când retailerul a inaugurat 33, respectiv 39 de unități, unele dintre acestea fiind relocări.
Prima inaugurare din 2024 a avut loc în ianuarie, la Zalău, semnalând încă de la începutul anului intenția companiei de a accelera expansiunea.
Un gigant european al comerțului alimentar
Lidl face parte din grupul Schwarz, cu sediul în Neckarsulm, Germania, fiind unul dintre cei mai mari jucători din retailul alimentar european. Compania operează peste 12.200 de magazine și 220 de centre logistice în 31 de țări. La nivel global, Lidl are aproximativ 376.000 de angajați, dintre care peste 10.500 activează în România.
Comentează