Românii iau masa în oraş mult mai rar decât străinii, dar acest lucru nu este o problemă, ci o oportunitate pentru industria HoReCa, a declarat, luni, Florin Maxim, fondatorul Hospitality Culture Institute, în deschiderea evenimentului Food & Beverages Innovation Camp, ce are loc în staţiunea Balvanyos.
"Există trei dimensiuni în acest sector: tehnologia folosită pentru a accesa mâncarea, producătorii mici şi mari şi zona de servicii, adică business-urile care servesc mâncare şi băutură. Tot acest ecosistem de food este la noi, în România, într-un stadiu incipient. Un român cheltuie, în medie, 1,9% din venitul său lunar pentru a ieşi în oraş, în comparaţie cu ceea ce se întâmplă, de exemplu, în Irlanda sau în alte ţări din vest, cum ar fi Spania, unde consumul ajunge să reprezinte chiar şi 12-14% din venitul lunar (...) Acolo, oamenii ies să mănânce o dată, de două ori, chiar de trei ori pe săptămână. În România, media este de 3,2 ori pe lună. Distanţa este foarte mare. Nu avem o problemă, ci o oportunitate", a declarat pentru Agerpres S Florin Maxim.
El a subliniat nevoia de inovare şi de colaborare pentru a accelera dezvoltarea industriei HoReCa şi pentru a crea afaceri capabile să răspundă mai bine aşteptărilor consumatorilor.
"Ne dorim să creştem business-uri, astfel încât să avem un impact cât mai mare în comunităţile în care activăm. Şi asta, cumva, ne duce la următoarea idee pe care am expus-o aici: nevoia de a integra inovaţia în business-urile noastre. Inovaţie din toate punctele de vedere. Unu la mână. Şi doi la mână, aceea de a găsi parteneri, de a găsi investitori în business-uri. E foarte important să ai pe cineva care să te ajute în momentul în care ajungi într-un punct în care nu mai ştii pe unde să o iei. Poate un sfat bun, un gând bun te face să ajungi de la 1 la 10. (...) Toţi invitaţii pe care i-am avut, atât din afara ţării, cât şi de la noi, oamenii care au reuşit să ridice business-uri mari, au transmis mesaje de optimism, în sensul în care economia României stă bine, suntem pe dezvoltare, oamenii îşi doresc să iasă în oraş, îşi doresc experienţe. Însă, în acelaşi timp, noi, ca sector, trebuie să ne dezvoltăm un pic, să integrăm mai mult digitalul, să fim mai prezenţi acolo unde este consumatorul", a spus Florin Maxim.
Food & Beverages Innovation Camp reuneşte, timp de trei zile, peste 140 de antreprenori din industria alimentară - fondatori de restaurante, investitori, lideri din FMCG şi HoReCa, experţi şi consultanţi. Potrivit organizatorilor, acesta marchează punctul culminant al programului F&B Business Accelerator, unic în România şi printre puţinele din Europa dedicate exclusiv inovaţiei în sectorul alimentar.
Evenimentul include workshopuri aplicate, sesiuni de pitching, dar şi teme inedite pentru industrie, precum burnoutul în ospitalitate, şi beneficiază de prezenţa unor antreprenori şi chefi renumiţi, printre care Mihai Toader, Nico Lontras, Alex Burcă, Roland Suciu, Alex Petricean, Oana Coantă şi Ana Consulea, care sunt implicaţi atât în sesiunile tematice, cât şi la experienţele culinare.
Comentează